راه های جذب ویتامین ،درمان کم خونی ،خواص میو ها
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ویتامین و آدرس ویتامین.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  

گلابی ، میوه ای عالی

 

گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید. گلابی را در زبان عربی سَفرجَل یا عَرمُوط و در زبان انگلیسی PEAR می گویند.

گونه های مختلف گلابی طعم های گوناگون از ترش تا شیرین دارند . این میوه حاوی ویتامین های E  و C ، کلسیم ، آهن، منیزیم  و روی  است. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C  می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن است . همچنین دانه های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می کنید، برای دفع مواد زائد بدن بسیار مؤثر است.

 

 

گیاه گلابی و انواع آن

درخت گلابی در برابر سرما از سیب حساس تر است. گل های گلابی در بهار کمی زودتر از سیب باز می شوند ، به همین دلیل بیشتر در معرض خطر سرمای بهاره قرار می گیرند . در تابستان، گیاه گلابی گرما را بیشتر از سیب تحمل می کند. گل و میوه گلابی در انتهای شاخه ها و سیخک های دو ساله بوجود می آید ، بنابراین هنگام هرس درختان بارور ، باید در حفظ سیخک ها دقت کرد. میزان محصول در باغ های معمولی به 45 تن در هکتار می رسد. تعداد ارقام گلابی موجود در ایران حدود 120 نوع است. مهمترین ارقام بومی عبارتند از :

شاه میوه کرج ، شاه میوه خراسان ، شاه میوه اصفهان ، گلابی نطنز کاشان ، محمدعلی مشهد ، سه فصله کرج ، سیبری ، گلابی پیغمبری .

از گلابی های خارجی نیز که کم و بیش در ایران کشت می شوند می توان : آنژو، وینترنلیس، بارتلت، دوشس، ژاندارک، باسه، کولمار، بوره ژیفار و دوینه دوکومیس را نام برد. بارتلت که در اروپا بنام ویلیامز مشهور است، مهم ترین و پر کشت ترین گلابی در دنیا به شمار می رود.

یک نوع گلابی جنگلی که در کهکیلویه می روید و تخم آن زیاد است را انجوجک می نامند. میوه آن قابل استفاده نیست، ولی زمانی که میوه روی خاک می افتد و می پوسد، تخم آن را جمع آوری می کنند که استفاده درمانی زیادی دارد.

 

 

خواص درمانی گلابی

قسمت هایی از درخت گلابی که مورد استفاده غذایی و درمانی قرار می گیرد: 1- میوه 2- برگ 3- پوست درخت آن است. گلابی را می توان بصورت خام یا پخته ( مربا و کمپوت) مصرف کرد.

• گلابی میوه ای عالی و گوارا و پرآب است که خاصیت لینت دهندگی دارد. افرادی که یبوست دارند سعی کنند 1 تا 2 عدد گلابی در روز بخورند و بلافاصله 1 لیوان آب ولرم بنوشند که خاصیت ملین آن قوی تر شود.

• گلابی میوه ای است که به آسانی هضم و جذب بدن می شود.

• گلابی دارای دانه های بسیار ریزی است که خصوصاً نزدیک هسته آن زیاد است. این دانه ها از جنس سلولزاست و در دستگاه گوارش هضم نمی شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش ، معده و روده را پاک می کند و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می کند.

• پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد ، از نظر ویتامین ها غنی تر است. به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است ، لذا نباید هنگام خوردن ، پوست آن را جدا کنید.

• کسانی که مبتلا به  فشار خون  هستند ، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آنها تصفیه خواهد شد .

• گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است . تانن و پتاسیم آن، اسید اوریک را به هر اندازه که باشد حل می کند. به همین جهت افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می توانند از آن بهره زیادی ببرند.

• گلابی برای معالجه امراض سینه یک میوه عالی است و این خاصیت مربوط به تانن آن است و اگر گلابی کمی گس باشد برای سینه بهتر است.

• گلابی به علت دارابودن ارسنیک رعشه را درمان می کند.

• ماده مهم دیگری که در گلابی موجود است عنصر بور( BORON ) است که با افزایش جذب کلسیم ، از بروز پوکی استخوان  به خصوص در زنان یائسه  جلوگیری می کند.

• موادی که برای استخوان ها مفیدند، برای مغز نیز نافع اند. گلابی هم از این قاعده مستثنی نیست و از میوه هایی است که برای حافظه  و تمرکز حواس مفید است.

• مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می بریم. در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.

• گلابی یکی از میوه های ضدعفونی کننده یا ضد مسمومیت است و این خاصیت به دلیل ادرارآور و ملین بودنش است.

• گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست  می شود.

• گلابی برای بیماران دیابتی میوه بسیار مناسبی است ، چون قسمت اعظم قند آن سلولز، سوربیتول و لوولوز است . شاید به همین دلیل حکیم عالیقدر ایرانی ابوعلی سینا، گلابی یا کمپوت آن را برای اکثر بیماران مجاز دانسته و آن را" شاه میوه" خوانده است.

• گلابی ترشح بزاق را افزایش می دهد ،در نتیجه هضم غذا را آسان می کند . پس پوره آن برای سالمندان بسیار مفید است.

• فیبر موجود در گلابی لینین(LININ) است که غیرقابل حل بوده و برای کاهش کلسترول خون  بسیار مؤثر است.

در مورد برگ آن؛

• جوشانده برگ گلابی برای کلیه بسیار مفید است ، چون ادرارآور ، ضدعفونی کننده و میکروب کش مثانه است. از این رو مبتلایان به عفونت ادراری  حتماً باید آن را مصرف کنند. سنگ مجرای ادرار را دفع می کند ، برای این منظور100 گرم برگ جوان درخت گلابی را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه دم کنید و آن را در سه وعده به میزان 1 تا 2 استکان تناول کنید.

• دم کرده برگ گلابی دارویی شفابخش برای بی خوابی  است، اعصاب را آرام می کند و سردردهای میگرنی  را درمان می کند.

• انجوجک که تخم گلابی جنگلی است ، دفع کننده کرم است و اعصاب متشنج را تسکین می دهد و اگر آن را کوبیده و شیره آن را بگیرند ، برای بندآمدن خونریزی زیاد در قاعدگی  مفید است.

 

 

تذکر :

* هضم پوست گلابی کمی مشکل است، از این رو کسانی که معده ضعیفی دارند آن را با پوست نخورند یا آن را بصورت کمپوت مصرف کنند.

* بهتر است گلابی کاملاً رسیده را مصرف کنید تا خواص آن بیشتر و هضم آن راحت تر باشد.

* بهتر است پس از خوردن گلابی آب سرد ننوشید ، زیرا در افراد حساس ایجاد نفخ می کند.

 

 

احادیث و نظرات بزرگان

در مورد نظر ابوعلی سینا در مورد گلابی صحبت کردیم . ولی جالب است بدانید که احادیث زیادی در مورد گلابی وجود دارد مثلا در حدیثی آمده:

" هر کس ناشتا گلابی بخورد ، آب نطفه او پاک و فرزندش نیکو خواهد شد."

امام صادق علیه السلام فرمودند :

" گلابی معده را پاک و آن را تقویت می کند" و باز فرموده اند: " خوردن گلابی در حال سیری سودمندتر از خوردن آن در حال گرسنگی است. کسی که دلش گرفته و اندوهناک است ، باید گلابی را بعد از غذا بخورد."

 

 

مواد موجود در 100 گرم گلابی خام

 

انرژی  58 کیلو کالری
کربوهیدرات  15 گرم
فیبر خام  3/1 گرم
فیبر خوراکی  8/2 گرم* (منبع خوب)
کلسیم  11 میلی گرم
آهن  25/0 گرم
روی  12/0 گرم
 پتاسیم  125 میلی گرم* (منبع خوب)
فلوئور  18 میکروگرم* (منبع خوب)
ویتامین A  9/1 RE
ویتامین E  4/0 میلی گرم* (منبع خوب)
ویتامین C  4 میلی گرم
 فولات   7 میکروگرم* (منبع خوب)

 

گلابی حاوی ریزمغذهایی چون فلوئور، سلنیوم ، کرم و بور است که برای سلامتی و تأمین ریزمغذی های بدن بسیار مفید است.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست ازطریق غذاتامین ش, ] [ 13:27 ] [ ............ ]

  


خواص سیب

 

 

 

سیب,خواص سیب,فواید سیب,خاصیت سیب,خواص سیب ترش

خواص سیب


خواص سیب

خواص سیب-سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

همه‌ی سیب‌ها مانند هم نیستند. اندازه، رنگ، بو و مزه‌ی متفاوت در گونه‌های مختلف، تعیین کننده‌ی نوع مصرف آن‌ها است. مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه‌ی آن بستگی دارد، نه نوع آن. انواع سیب پس از مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین، لیموترش  و گریپ فروت) و موز ، عمده‌ترین میوه‌ی‌ پرورشی در سطح دنیا است.


کلیات گیاه شناسی

درخت سیب در بیشتر نقاط دنیا پرورش داده می‌شود و سیب میوه‌ ایست که می‌توان گفت در هر جای دنیا وجود دارد و همه مردم دنیا آن را می‌شناسند. در ایران این درخت به صورت وحشی در جنگلهای شمال وجود دارد در لاهیجان و رودسر آن را آسیب ، هسی و هسیب و در مازندران به آن سه می‌گویند. سیب انواع مختلف دارد. انواع وحشی آن کوچک و پرورش یافته آن درشت می‌باشد. سیب نوع ترش و شیرین دارد.

 

ترکیبات شیمیایی سیب

خواص سیب -سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی‌مناسبت نیست که یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی‌نیاز می‌کند.

 

خواص سیب

-یکی از خواص سیب این است که  در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است.با استفاده از سیب می‌توان ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش داد.لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C  و A  ، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم  و پتاسیم می‌باشد.

 

 

خواص سیب

خواص سیب

 

-یکی دیگر از خواص سیب این است فشارخون را منظم می‌کند.خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون  می‌شود. بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب، فشارخون بیماران را پایین می‌آورد.

 

-یکی دیگر از خواص سیب این است که  برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است،اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان  را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری‌های لثه رنج برده‌اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامینC بهره‌مند شوند.مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان‌ها می‌گردد. مینای دندان را محکم‌تر می‌سازد و از جرم گرفتن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری‌کش بر دندان‌ها و لثه دارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

 

-یکی دیگر از خواص سیب این است که جویدن سیب، عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن، دهان شویه‌ای ساده و طبیعی محسوب می‌شود.

 

-از بروز بیماری نقرس و درد مفاصل پیشگیری می‌کند،یکی از بیماری‌هایی که به‌طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی (گوشت قرمز و چربی) و الکل بروز می‌کند، درد مفاصل و نقرس است. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. در موارد شدید، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان می‌شود. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه‌ی غذایی فاقد گوشت و چربی، لازم است. هم‌چنین سیب میوه‌ای بسیار باارزش است؛ چرا که هم‌چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می‌گردد.سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار، به ویژه اسید فرمیک افزایش می‌یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل  و نقرس توصیه می‌گردد.

 

-سیب مقوی مغز است. به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید می‌باشد. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر،  اعصاب و مغز را تقویت می‌کند.

 

-یکی دیگر از خواص سیب این است که اثر آرام بخشی دارد،دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل  شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم  و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. هم‌چنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می‌شود.

 

خواص سیب ترش

-خواص سیب ترش-سیب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگی را از بین می‌برد.

-سیب ترش را بپزید درمان اسهال خونی است.

-آب سیب ترش مخلوط با انار برای تقویت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگی بکار می‌رود.رب سیب ترش علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است.

-مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است.

-سیب ترش برای آنهائی که مزاج گرم دارند بسیار مفید است بالعکس آنهائی که مزاج سرد دارند باید سیب شیرین بخورند سیب در قدیم معالج بیماری نقرس و بیماریهای عصبی بوده است.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست , ] [ 13:26 ] [ ............ ]

  

کیوی و خواص مفید آن

 


کیوی یکی از میوه‌های مناطق حاره بوده و دارای طعم و مزه فوق‌العاده‌ای می‌باشد اما اکثر مردم از این میوه خارق‌العاده بی‌بهره‌اند زیرا این میوه فقط در چند کشور به عمل می‌آید.

 

کیوی

 

 

کیوی در ابتدا در کشور چین به عمل آمده و در آن کشور به نام دیگری آن را می‌شناخته‌اند، زمانی که کشاورزان نیوزیلند شروع به کشت این میوه و در نهایت صادر کردن آن به سایر کشورها نمودند این میوه به «کیوی» معروف شد. از این میوه به عنوان میوه ملی چین نیز یاد می‌کنند.

گوشت میوه کیوی سبز کمرنگ بوده و دارای دانه‌های سیاه رنگ می‌باشد و از عطر و طعم خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 

کیوی: شاهکار خلقت

میوه کیوی سرشار از مواد مغذی معدنی و ویتامین‌ها است. این میوه شامل مقدار قابل توجهی ویتامین A، C و E است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان حلال در آب است که بدن را از ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان حفظ می‌کند.

ویتامین E نیز تأثیر مشابهی با ویتامین C دارد اما آنتی‌اکسیدان حلال در چربی است، میوه کیوی به دلیل داشتن این دو ویتامین به حفاظت بدن در مقابل «رادیکال‌های آزاد» حفظ می‌کند.

فیبر غذایی موجود در کیوی برای درمان بیماری‌هایی مثل دیابت از طریق کنترل سطح قند خون مفید است. مصرف کیوی همچنین از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می‌کند و مقدار فیبر بالای آن مقدار سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پزشکان همچنین به بیمارانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که روزانه این میوه را مصرف کنند تا شانس دومین سکته قلبی در آنان کاهش یابد.

از دیگر فواید این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم

* جلوگیری از سرفه و خس‌خس گلو به خصوص در کودکان

 

فواید میوه کیوی

این میوه کوچک و قهوه‌ای رنگ یکی از غنی‌ترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. کیوی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است. این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامین‌های A و E می‌باشد.

 

جلوگیری از بیماری‌های تنفسی

از بروز آسم و سایر بیماری‌های تنفسی جلوگیری می‌کند. تحقیقات انجام‌شده در ایتالیا که بر روی 18000 نفر از کودکان 6 تا 8 سال انجام شد، حاکی از آن است که کیوی دارای اثرات درمانی بر روی بیماری‌های تنفسی می‌باشد. در این تحقیق ثابت شد کودکانی که در هفته 5 تا 7 واحد میوه کیوی و مرکبات مصرف می‌کردند 44 درصد کمتر از سایر کودکان (که یک‌بار در هفته کیوی مصرف می‌کردند) دچار خس‌خس سینه می‌شدند.

ویتامین E نیز تأثیر مشابهی با ویتامین C دارد اما آنتی‌اکسیدان حلال در چربی

است، میوه کیوی به دلیل داشتن این دو ویتامین به حفاظت بدن در مقابل «رادیکال‌های آزاد» حفظ می‌کند

 

 

سرفه‌های شبانه 27 درصد، تنگی نفس 32 درصد، آبریزش بینی 28 درصد، خس خس شدید 41 درصد و سرفه‌های مزمن تا 25 درصد کاهش یافته بود و همه این موارد در اثر مصرف زیاد مرکبات و کیوی که از ویتامین C بالایی برخوردارند، می‌باشد.

 

 

خواص پوست و دانه کیوی

علاوه بر این که گوشت میوه کیوی دارای فواید زیادی می‌باشد، پوست و دانه‌های آن نیز فواید چشمگیر تغذیه‌ای دارند. روغن دانه کیوی حاوی مقادیر زیادی آلفالینولنیک اسید می‌باشد که یک اسید چرب امگا - 3 است. این اسیدهای چرب نمی‌توانند در بدن ساخته شوند، لذا باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن شوند. تحقیقات حاکی از آن است که اسیدآلفالینولنیک می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی مؤثر باشد. پوست میوه کیوی قابل خوردن می‌باشد و حاوی فیبر قابل ملاحظه‌ای است. از آنجایی که مقادیر زیادی از ویتامین در زیر پوست میوه‌ها از جمله کیوی وجود دارد، لذا خوردن کیوی با پوست، در مقایسه با زمانی که پوست آن را می‌گیریم میزان ویتامین C وارد شده به بدن را افزایش می‌دهد.

 

سلامت دستگاه گوارش

کیوی منبع غنی از فیبر می‌باشد و می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین در دفع مواد سمی از روده موثر است، در نتیجه از سرطان روده جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در کیوی از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و در پیشگیری از سایر مشکلات معده و روده مؤثر است.

 

سلامـت قلـب و عروق

خوردن میوه کیوی هر روز صبح به مثابه آسپرین عمل کرده و در سلامت قلب موثر می‌باشد، زیرا از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات انجام‌شده افرادی که روزانه به مدت 28 روز، 2 تا 3 عدد کیوی می‌خوردند از تشکیل لخته در خون آن‌ها به میزان 18 درصد کاسته شده بود و همچنین تری‌گلیسیرید خون آن‌ها تا 15 درصد کاهش یافته بود؛ این امر به نوبه خود سبب کاهش رسوب و تشکیل پلاک در دیواره رگ‌ها شده و در نتیجه، در برابر بیماری‌های قلبی- عروقی بدن را مصون نگه می‌دارد.

کیوی

نکات مهم

کیوی از جمله میوه‌هایی است که حاوی اگزالات می‌باشد. زیاد شدن این ماده در بدن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی گردد، لذا افرادی که دارای مشکلات معده و یا مشکلات کیسه صفرا می‌باشند، بهتر است در خوردن کیوی احتیاط نمایند. همچنین افرادی که نسبت به آناناس و خربزه حساسیت دارند باید از خوردن کیوی نیز اجتناب نمایند، زیرا ممکن است نسبت به کیوی هم حساسیت داشته باشند.

 

فواید تغذیه‌ای بی‌شمار کیوی را نباید نادیده گرفت. خوردن کیوی یکی از راه‌های کمک به حفظ پیشرفت سلامت بدن می‌باشد!

 

سلامت پوست

کیوی سرشار از ویتامین E است. این ویتامین نوعی آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند از تخریب سلول‌های پوستی جلوگیری کرده و در نتیجه بر سلامت و بهداشت پوست اثرات مثبت دارد.

 

سلامت سیستم ایمنی

 

کیوی به علت داشتن ویتامین C به میزان زیاد و همچنین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوان در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

 

کیوی و فشار خون

کیوی منبع غنی از یک الکترولیت مهم به نام پتاسیم می‌باشد. پتاسیم با تنظیم کردن مایعات و الکترولیت بدن نقش مهمی در سلامت و فعالیت سلول‌های بدن ایفا می‌کند و با تأثیر بر سدیم اضافی موجود در بدن، به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک موثری می‌نماید.

خوردن میوه کیوی هر روز صبح به مثابه آسپرین عمل کرده و در سلامت قلب موثر می‌باشد، زیرا از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

 

 

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه سه عدد کیوی، فشار خون را کاهش می‌دهد. در این پژوهش از 50 مرد و 68 زن با میانگین سنی 55 سال خواسته شد که به مدت هشت هفته هر روز سه کیوی یا یک سیب بخورند. نتایج این پژوهش نشان داد که تأثیر کیوی در کاهش فشار خون بیشتر از خوردن سیب بود به گونه ای که میانگین فشار خون را به میزان 3.6 میلی متر جیوه نسبت به دیگران کاهش داد.

 

 

مبارزه با ناتوانی جنسی در مردان

کیوی حاوی آمینواسیدی به نام «آرژینین» بوده که می‌تواند در درمان ناتوانی جنسی مردان موثر باشد.

 

اثرات آن بر سلامت جنین

کیوی حاوی ماده ارزشمندی به نام «فولات» می‌باشد که وجود آن برای زنان به ویژه در دوران قبل از بارداری و در دوره بارداری ضروری است. این ماده به رشد سلول‌های خون جنین کمک می‌کند.

 

کیوی و سلامت چشم

کیوی منبع غنی از لوتئین و زآگزانتین می‌باشد. این ترکیبات به طور طبیعی در چشم انسان وجود دارند. لوتئین از بروز برخی بیماری‌های چشمی از قبیل آب مروارید و آب سیاه پیشگیری می‌کند. زآگزانتین نیز همراه با لوتئین عمل کرده و در سلامت و بهداشت چشم مؤثر می‌باشد. طی تحقیقات انجام شده، خوردن 3 عدد یا بیشتر میوه کیوی در روز می‌تواند خطر ابتلا به پیرچشمی را که اکثراً در افراد میانسال اتفاق می‌افتد، کاهش دهد.

 

کیوی و سرطان

میوه کیوی حاوی «فلاوونوئید» و «کاروتنوئیدها» می‌باشد که دارای اثرات آنتی‌اکسیدان هستند. این «فیتونوترینت‌ها» از DNA بدن محافظت کرده و در نتیجه با جلوگیری از آسیب دیدن DNA می‌توانند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری نمایند.

 

در نهایت این که

پزشکان به افرادی که از طعم میوه کیوی، تجربه‌ی خوبی ندارند توصیه کرده‌اند که این میوه را به دلیل وجود مواد بسیار مغذی آن مصرف کنند.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdب, ] [ 13:24 ] [ ............ ]

  خواص نارنج

نارنج

نارنج، میوه ای از گروه مرکبات است. آب نارنج ترش، مطبوع و سرشار ازویتامین C  است.

نارنج از جمله میوه هایی است که برای اعصاب، دفع سنگ کلیه و مثانه، گلودرد و فشار خون بسیار مفید است.

 

خواص نارنج عبارتند از :

- نارنج هضم غذا را آسان می کند.

- خوردن نارنج با شکر در رفع یبوست موثر است.

- برای درمان گلودرد و فشار‌ خون بایستی نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشقعسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایید.

- اثر ضدعفونى کننده و میکروب کشى دارد.

- ضماد پخته میوه نارنج که پوست و هسته هم داشته باشد، برای جرب، خارش، جوش هاى پوستی و نرم کردن پوست بدن و موى سر مفید است.

 

بهار نارنج :

شکوفه نارنج را بهار نارنج می گویند که اثرات زیر را دارد:

- درمان بى خوابى هاى عصبى است، ولى زیاده روى در خوردن و بوییدن آن بى خوابى ایجاد مى نماید.

- برای دفع سنگ کلیه و مثانه بایستی عرق بهار نارنج را با ساقه کرفس مخلوط کرده و میل کنید.

- بهار نارنج ضد تشنج بوده و سکسکه را بهبود می دهد.

- عرق بهار نارنج اعصاب را تقویت می کند و درمان بی خوابی است .

- براى رفع قولنج و تقویت اشتها مفید است.

آروغ و سوزش هاضمه را تسکین مى دهد.

- بوییدن بهار نارنج برای بهبود سرماخوردگی موثر است.

مربای بهار نارنج تقویت کننده ی معده است.

- عرق بهار نارنج برای زدودن غم و افسردگی مفید است.

 

پوست میوه نارنج :

- پوست نارنج نشاط آور و تقویت کننده قلب و معده است.

- اگر ده گرم پوست نارنج خشک شده را بکوبید و با آب بخورید، از استفراغ و تهوع جلوگیرى مى کند و انگل هاى معده و روده را از بین مى برد.

- ضماد آن با سرکه روى شقیقه از سردرد جلوگیرى مى نماید.

 

برگ نارنج:

- برگ نارنج آرام بخش، ضد تشنج و هضم کننده غذا است.

- بی خوابی و میگرن را معالجه می کند.

- دم کرده برگ نارنج تشنج را از بین می برد.

 

* تذکر:

- زیاده روى در خوردن نارنج کبد را ضعیف مى کند، مخصوصا اگر ناشتا خورده شود.

- عرق بهار نارنج زود فاسد مى شود و کپک مى زند. لذا بایستى همیشه آن را تازه تهیه کرد و در شیشه هاى تیره رنگ نگه داشت.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی, ] [ 13:23 ] [ ............ ]

  خواص لیمو ترش

 
حتما شنیده‌اید كه گفته‌اند سیب سلطان میوه‌هاست و اگر خواص لیمو ترش را برای شما بشماریم مطمئنا قبول خواهید كرد كه سلطان میوه‌ها لیمو ترش است . 
لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ، ضد عفونی كننده قوی است حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشكوك هستید و می‌ترسید از آن بنوشید كافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید آب ر ا كاملا استریلیزه كرده و میكروب‌های موجود در آب را از بین می برد .
كسانیكه می خواهند خود را لاغر كنند اگر صبح ناشتا آب لیمو ترش را با یك لیوان آب مخلوط كنند و مقدار كمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد . 
بهترین كلسیم آن است كه از پوست تخم مرغ و آب لیمو تهیه می كنند . برای تهیه كلسیم طبیعی یك تخم مرغ را تمیز شسته و در یك لیوان بگذارید و روی آن آب یك لیمو ترش را بریزید و آن را مدت دو سه ساعت در جای خنكی بگذارید سپس تخم مرغ را در آورده و آب لیمو را كه دارای مقدار زیادی كلسیم است می توانید روی سالاد ریخته و یا با عسل یا شكر شیرین كرده بنوشید از تخم مرغ هم كه پوست آن نرم شده می توانید هنوز استفاده كنید . 
برای گلو درد بهترین دارو لیمو ترش است . یك قاشق چای خوری آب لیمو ترش را در آب نیمه گرم بریزید و با آن غرغره كنید ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد . 
برای گرفتگی بینی و زكام كافی است چند قطره آب لیمو را با یك قاشق چایخوری آب مخلوط كرده و در بینی بچكانید . برای رفع كرم معده و روده باید یك لیمو ترش را با پوست و هسته له كنید و آن را با یك لیوان آب سرد و یك قاشق عسل مخلوط كده و بمدت یك ساعت قبل از خواب نوشید .
برای جلوگیری از خون ریزی بینی كافی است كه یك تكه پنبه را آغشته به آ ب لیمو كرده و در سوراخ بینی بگذارید خون دماغ را برطرف خواهد كرد .
اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آن با آب لیمو و نمك است . بدین ترتیب كه در مقداری آب لیمو نمك بزنید و آنرا با پنبه روی صورت خود بمالید لكه ها و جشوها را برطرف می كند .
بهترین دارو برای پوست دست شما مخلوط گلیسیرین و آ ب لیمو است . آب لیمو و گلیسرین را به نسبت مساوی مخلوط كنید و به دست‌های خود بمالید ببینید كه چقدر پوست دست‌ها صاف می شود . در زمستان برای جلوگیری از سرما زدگی دستهای خود را با آ ب لیمو ماساژ دهید . خوردن آب لیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می كند.
آب لیمو ترش و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. اسانس لیمو به واسطه انرژی‌زا بودن آن مشهور است. در كشور ژاپن به واسطه اثرات شاداب كننده و فرح بخش این اسانس، آن را به هنگام كاركردن كارمندان در فضا منتشر می‌كنند. 
همچنین می‌توان از چند قطره از اسانس لیمو به عنوان بخور استفاده كرد، یا مقداری ازآن را در وان حمام ریخت. این كار باعث سرحال شدن كلیه اعضا بدن می‌شود. البته نباید هرگز اسانس لیمو را بدون رقیق كردن برروی پوست بكار برد، زیرا باعث بروز مشكلات پوستی می‌شود. 
سعی كنید در نوشیدنی‌هایتان از آب لیمو استفاده كنید. فرضا هر روز صبح یك عدد لیمو را با مقداری آب گرم میل كنید. نوشیدن این مایع به جای نوشیدن چای باعث می‌شود شما بدن سالم‌تری داشته باشید. 
همچنین در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشم‌های شما درخشان‌تر شده و پوستی سرحال‌تر از قبل خواهید داشت. 
در صورت تمایل برای بهتر كردن طعم آن می‌توانید از شكر یا عسل استفاده كنید. 
لیمو دارای اثرات ضد عفونی كننده و قابض است و بدین جهت می‌توان از آن برای درمان گلودرد استفاده نمود. 
با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین "ث" موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یك لیوان آب گرم بسیار مفید است. 
مصرف آب لیمو باعث كاهش تب در افراد بیمار می‌شود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمورا به آب سرد اضافه كنید، سپس با استفاده از یك دستمال آن را روی پیشانی تب دار قرار دهید، این كار باعث كاهش تب وتقویت نیروی بدن خواهد شد. 
ذكر این نكته ضروری است كه قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب باید از قرار دادن اسانس لیمو به صورت مستقیم برروی پوست خودداری شود، زیرا ممكن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی گردد. 
لیمو باعث تسكین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی می‌شود. برای این منظور می‌توان ‌٥ قطره اسانس لیمو را در‌٢٥ میلی لیتر از یك روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط كرد و آن را با استفاده از یك دستمال كتانی برروی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد. 
اگر پوست شما چرب است، می‌توانید آن را با لیمو كه یك ماده قابض است تمیز كنید. به این ترتیب كه یك قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یك پنبه تمیز صورت خود را با آن پاك كنید. این كار باعث كاهش چربی پوست می‌شود و از پدید آمدن جوش‌های صورت جلوگیری می‌كند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باكتریها بهتر است هرروز یك محلول تازه درست كنید. مصرف این محلول باعث خشك شدن پوست می‌شود و برای پوست‌های چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشك از مصرف آن خودداری كنید. 
آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را كاهش می‌دهد. عصاره حاصل از آبگیری یك لیموی تازه را حدود ‌١٠ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور كامل بشوئید. همچنین آب لیمو می‌تواند به عنوان یك تقویت كننده مو وضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود. 
آب لیمو یك ضد ویروس عالی می‌باشد و همچنین مصرف آن برای سرماخوردگی شدید بسیار مفید است. بدین منظور یك عدد لیمو را با مقداری نمك میل كنید. در صورت تمایل می‌توان عصاره گرفته شده را در آب رقیق كرد و سپس مصرف نمود. 
به علاوه شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث كاهش چربی آن می‌شود. به این صورت كه عصاره حاصل از ابگیری دو عددلیمو در یك لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می‌شود. همچنین مصرف آن باعث می‌شود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند. 
لیمو تقویت كننده حافظه است. چند قطره از اسانس لیمو را روی یك دستمال ریخته و از طریق بینی استنشاق كنید. همچنین می‌توان این كار را در مواقعی انجام داد كه می‌خواهید چیزی رابه یاد بیاورید. مغز شما با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه‌ای بدست خواهد آورد. 
لیمو همواره به عنوان یك ماده تسكین دهنده روح مطرح بوده است. استشمام رایحه معطر لیمو در طی تمرینات تمركز و تعمق روح (مدیتیشن) بسیار مفید است. برای انجام این كار كافی است كه سه قطره از اسانس لیمو را به یك كاسه حاوی آب گرم افزوده و آن را در هوای اتاق قرار دهید. به این ترتیب در طول استشمام رایحه معطر لیمو به یك آرامش مطلوب فكری و روحی دست خواهید یافت. 
ابن سینا پزشک معروف ایرانی آب لیمو را بهترین دارو برای تشنجات ناشی از تب می دانست و یرقان را هم با لیمو معالجه می کرد . سنت هیلدگر نیز مصرف پوست لیمو را به زنان باردار تجویز می کرد تا ویار آنها فروکش کند ، قوه هاضمه آنها تقویت شود و دل به هم خوردگی و تهوع آنان برطرف گردد .
در نهایت اینکه ، ترشی معده ، سو ء هاضمه ، تب و گریپ را هم می توان با لیمو درمان و یا مهار نمود.
 
 
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ] [ 13:23 ] [ ............ ]

  

 

 

خواص لیمو شیرین

 
 
 

لیمو شیرین، گونه‌ای لیمو است با نام علمی (Citrus medica ) . میوه آن شیرین و درشت

است و آبش به‌عنوان مدربه بیماران تبدار داده می‌شود.

 

 
 

خواص لیمو شیرین:


- غنی از عناصر قلیایی است.

 

لیمو حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C می‌باشد.

 

- مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارد.

 

حالت تازه کنندگی داشته و در صورتی که در چای ریخته شود، طعم مطبوعی پیدا می‌کند.

 

- عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند.

 

- مصرف لیموشیرین در آنفلوانزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده‌اند، توصیه

می‌شود. چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌است.

 

- لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود.

 

مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است.

 

در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب

و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود.

 

ـ حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور

و همین طور ملین دارد.

 

مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف می‌کند.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتام, ] [ 13:21 ] [ ............ ]

  

نارنگی و خواص مفید آن

 


نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

 

نارنگی

 

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های ث، آ و ب مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

به گفته آنان، طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

پزشکان خوردن نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می‌برند نیز توصیه می‌کنند. این میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد.

نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

این میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرایین، ورم

جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد

 

 

نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

 

نارنگی، این میوه پرخاصیت، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از جمله فشارخون بالا بسیار مفید است.

 

برخی از خواص نارنگی عبارتند از:

1- منبع غنی ویتامین C است.

2- منبع غنی بتاکاروتن است.

3- برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

4- به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش، می‌تواند در درمان سفلیس موثر باشد.

5- دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است.

نارنگی

 

این میوه پرخاصیت، برای درمان بیماری‌های زیر مفید است:

* چاقی

* برونشیت

* التهاب ریه

* آسم

* زکام

* فشارخون بالا

* بیماری‌های مختلف پوستی

 

 

ارزش غذایی در هر 100 گرم نارنگی

                                                          ویتامین آ                            420 آی. یو

                                                          کربوهیدرات                         34/13 گرم

                                                          فیبر رژیمی                          8/1 گرم

                                                          پروتئین                               81/0 گرم

                                                          تیامین (ویتامین B1)             شش صدم میلی‌گرم

                                                          نیاسین (ویتامین B3)           سی و هفت صدم میلی‌گرم        

                                                          ویتامین B6                          هشت صدم میلی‌گرم     

                                                          ویتامین C                           بیست و هفت میلی‌گرم 

                                                          کلسیم                               37 میلی‌گرم

                                                          آهن                                   15/0 میلی‌گرم

                                                         منیزیم                                 12 میلی‌گرم

                                                         فسفر                                20 میلی‌گرم

                                                         پتاسیم                               166 میلی‌گرم

                                                         سدیم                                 2 میلی‌گرم

                                                         روی                                     07/0 میلی‌گرم

                                                         چربی                                 3/0 گرم

                                                         کالری                                  44 کیلوکالری

 

نارنگی

نارنگی؛ میوه‌ای مفید برای درمان چاقی

طبق تحقیقات جدیدی که دانشمندان دانشگاه انتاریوی غربی کانادا درباره نارنگی انجام داده‌اند، به وجود ماده‌ای در این میوه پی برده‌اند که نه تنها موجب جلوگیری از چاقی می‌شود، بلکه ضد دیابت نوع دو و حتی تصلب شرایین است، (بیماری که علت اصلی بیشتر حملات قلبی و سکته‌های مغزی است).

 

مورای هوف، دانشمند زیست‌شناس عروق دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی شولیچ به همراه ارین مولویل دانشجوی دوره دکتری در این تحقیق به بررسی تأثیر نوعی فلاوونوئید در نارنگی به نام نوبلتین پرداختند. آن‌ها در ابتدا به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی سرشار از چربی و قندهای ساده دادند. یک گروه از موش‌ها چاق شدند و تمام علائم بیماری مرتبط با سندرم متابولیک مانند افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، انسولین و قند خون بالا و همچنین کبد چرب در آن‌ها مشاهده شد. چنین اختلالات متابولیکی تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو را به شدت افزایش می‌دهد. به رژیم غذایی گروه دوم موش‌ها علاوه بر همان روش مشابه، نوبلتین نیز اضافه شد که بر اثر اضافه شدن این ماده، میزان کلسترول، تری گلیسیرید، انسولین و قند آن‌ها افزایشی پیدا نکرد و افزایش وزن طبیعی هم داشتند. در حالی که موش‌ها به تأثیر انسولین بسیار حساس هستند، ثابت شده است نوبلتین از رسوب چربی در کبد با تحریک ژن‌هایی که درگیر سوزاندن چربی اضافی هستند، جلوگیری می‌کند و مانع فعالیت ژن‌های مسوول تولید چربی است.

طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است

 

 

هوف، مدیر گروه پژوهشی زیست‌شناسی عروق در دانشگاه Robarts می‌گوید: موش‌هایی که تحت درمان با نوبلتین قرار گرفتند، اصولاً از چاقی در امان ماندند، به خصوص این که مطالعات بیشتر نشان داد نوبلتین همچنین ضد تصلب شرایین و تجمع پلاک در شریان‌هاست که منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود. به نظر می‌رسد این تحقیق زمینه را برای مطالعات آینده فراهم می‌کند که آیا این روش، درمان مناسبی برای سندرم متابولیک و شرایط مشابه در انسان‌ها به شمار می‌رود یا خیر؟

 

هوف بر خواص دارویی مولکول‌های زیستی فعال نیز تحقیق می‌کند. 2 سال پیش، هنگامی که فلاوونوئید را کشف کرد و متوجه ماده‌ای به نام نارنجنین در گریپ‌فروت شد که ضد چاقی است و دارای دیگر علائم سندرم متابولیک است، توجه جهانیان را به کار خود جلب کرد.

هوف می‌گوید: مطلب جالب توجه این است که نوبلتین در زمینه محافظتی در مقایسه با نارنجنین، خاصیتی به مراتب قوی‌تر و در حدود 10 برابر دارد. این بار نیز به خاصیت ضد تصلب شرایین نوبلتین هم پی بردیم.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامی, ] [ 13:20 ] [ ............ ]

  


آشنایی با خواص پرتقال

 

خواص پرتقال

نحوه استفاده پرتقال :خوراکی

 

 

خواص پرتقال : پرتقال Orange

 

 

نام علمی پرتقال: Citrus sinensis

 

 

گياه شناسي : 

 

 

پرتقال درخت كوچكي است داراي برگهاي سبز و گلهاي سفيد پوست پرتقال نارنجي رنگ ، كمي ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شيرين و ترش ، زرد رنگ و يا قرمز مي باشد .

 

 

پرتقال يكي از قديمي ترين ميوه هايي است كه بشر از آن استفاده مي كرده است و در حدود 500 سال قبل از ميلاد مسيح كنفوسيوس از آن نام برده است .

 

 

در حال حاضر بيشتر از 200 نوع پرتقال در آمريكا كشت مي شود و آمريكا نصف كل محصول پرتقال دنيا را توليد مي كند .

 

 

پرتقال اوليه ، كوچك ، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربيت مهندسي ژنتيكي و همچنين انتخاب نوع بهتر و كود كافي درشت تر و شيرين تر شده است .

 

 

پرتقال ابتدا از چين به هندوستان برده شده و سپس از آنجا به نقاط ديگردنيا راه يافت .

 

 

خواص داروئي پرتقال :

 

 

خواص داروئی پرتقال

 


موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

 

 

1)دانشمندان سوئدي كشف كرده اندكه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي كند .

 

 

2)خوردن پرتقال كلسترول را پائين مي آورد .

 

 

3)پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازك بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي كاهش كلسترول خون است .

 

 

4)اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميكربي است .

 

 

5)پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .

 

 

6)پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم كننده سينه و ضد استفراغ است .

 

 

7)جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و كاهش درد مفيد است .

 

 

8)خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .

 

 

9)اسانس پرتقال را براي ضد عفوني كردن بكار مي برند .

 

 

10)پرتقال خون را تميز مي كند .

 

 

11)براي برطرف كرده چين و چروك صورت وشادابي آن قسمت خوراكي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از 15 دقيقه با آب بشوئيد .

 

 

12)از پرتقال براي كم كردن وزن مي توانيد استفاده كنيد . طرز استفاده بدين صورت است كه يك عدد پرتقال و 3 عدد ليموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسيم كنيد بعد آنرا داخل ديگي ريخته و بان نيم ليتر آب اضافه كنيد و بمدت 10 دقيقه بجوشانيد . سپس سه قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا بمدت 5 دقيقه بجوشانيد و آنرا صاف كنيد . از اين شربت 3فنجان در روز بنوشيد . تا وزن شما بمقدر ايده آل در آيد .

 

 

13)پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي كسانيكه گوشت زياد مصرف مي كنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .

 

 

14)براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است كه پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد كه اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي كند .

 

 

15)خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر ماركت ها اين خواص را ندارند .

 

 

 

خواص داروئی میوه پرتقال

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند ,, ] [ 13:19 ] [ ............ ]

  

خواص اعجاب آور توت فرنگي

توت فرنگی سرشار از ویتامینهای ب، ث، قند، سلولز، مواد چربی و البومی ن.وید ودارای اهن ،اهک ، فسفر،منیزیم،پتاسیم،سدیم،سیلیس ،ید وبرم می باشد.
ظریف ترین میوه هاست.مقوی ، خنک ، ادرار آور و تصفیه کننده خون می باشد.پیش از غذا بخورید اشتها اور است.مواد قندی ان از نوع لولوز استکه برای اشخاصی که بیماری قند دارند بسار خوب است . یک قاشق سوپ خوری توت فرنگی جنگلی را اگر در مقداری خامه تازه مخلوط کنید، برای اشخاصی که مرض قند دارند د سری عالی خواهد بود.
توت فرنگی دارای موادی است که املاح معدنی را زیادکرده بدن را تقویت می کند.مصرف ان برای اشخاصی که ضعیفند یا مسلول مفید است.این بیماران اگر به مقدار کافی هر روز توت فرنگی مصرف کنند، علاوه بر جذب املاح معدنی مقدار لازم ویتامین ث را نیز مصرف خواهند کرد و این ویتامین در توت فرنگی به مقدار کافی وجود دارد.اگر سیلیس در بدن کم باشد، شخص مبتلا به سرطان وتصلب شرایین میگردد.به همین جهت برای جلوگیری از این دو مرض باید در فصل توت فرنگی به مقدار کافی ان را خورد تا رفع کمبود این ماده حیاتی را از بدن کردهشخص مبتلا به امراض مهلک نشود.
املاح معدنی توت فرنگی ، خاصیت مسهلی به ان بخشیده زیرا این املاح عضلات و روده ها را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت هم ان را برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند تجویز می کنند .توت فرنگی به مقدار زیادی اسید سالسیلیک در خود در خود نهفته دارد که بر روی کبد کیسه مثانه و کلیه ها ومفاصل عمل قابل توجهی دارد .به همین علت است که ان را برای بیمارانی که مبتلا به رماتیسم ، نقرس ، سنگ کلیه ، مسمومیت ، درد کبد و یا کسانی که صفراوی ودموی می باشند تجویز می نمایند.
برای رفع کرم روده صبح ناشتا باید نیم کیلو توت فرنگی خورد وتا ظهر هیچ چیز دیگر نخورد .
توت فرنگی این خاصیت را دارد که می تواند رسوب دندانها را پاک کند.
توت فرنگ سنگین و سقل استو کسانی که معده حساس دارند باید کمی انگور فرنگی به ان افزوده و بعد ان را میل نمایند.زیزا انگور فرنگی دارای اسید پکتیک است و این اسید ترشح عصیر معدی را زیاد کرده ، در نتیجه عمل هضم را اسان میسازد.
توت فرنگی را در اب نشوئید، زیرا این عمل سبب می شود که عطر لطیف این میوه ناپدید گردد.زراعت و کشت توت فرنگی احتیاج زیادی به کود انسانی دارد و این کود جنان چه می دانید پر از میکروبهای مختلف است که گاهی میکروب خطر ناک حصبه تیفوئید نیز به وسیله همین کود به میوه چسبیده ، با خوردن آن شخص مبتلا به این بیماری مهلک می گردد.در این مورد باید توت فرنگی را در اب استرلیزه کاملا شستشو داد و بعد ان را قطعه قطعه کرده مدت یک ربع ضد عفونی کرده و بعد کاملا شست و اب کشید.سپس توت فرنگی را که مصون از میکروب است با خیال راحت مصرف نمود.
شیره ی توت فرنگی ضد عفونی کننده میکروب ابرت که تولید تب حصبه را می نماید می باشد.وقتی که توت فرنگی را قطعه قطعه کردید، شیره ان بیرون امد میکروب حصیه را می کشد.اگرتوت فرنگی را بصورت محلول برای شستن صورت مصرف کنند ، چین و چروک پوست را صاف کرده ، برق و جلای خاصی به چهره می بخشد.
جوشانده برگهای توت فرنگی با شیرین بیان اسم را تخفیف و تسکین می دهد و ریشه ان به مقدار بیست گرم در یک لیتر اب برای اسهال کودکان مفید است .
خوردن این میوه ترشی خون را از بین میبرد و محیط بدن را قلیایی می کند .
توت فرنگی مقوی قلب بوده ، التهاب صفرا را خاموش می کند و بهترین صفرابر است.برای مرض قند ، خارش بدن وتنگی نفس و سرفه های خشک مفید بوده و بواسیر را درمان میکند و شباهت زیادی به تمشک دارد.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامی, ] [ 13:18 ] [ ............ ]

  

مصرف گوجه سبز براي درمان شب‌كوري، مفيد است و همچنين بيماري‌هاي نقرس، رماتيسم و تصلب شرايين با خوردن گوجه سبز بهبود مي‌يابد

جام جم آنلاين: ‌ا‌ين روزها وارد هر خانه‌اي مي‌شويد از شما با گوجه سبز پذيرايي مي‌كنند و كمتر كسي است كه در برابر طعم دوست‌داشتني گوجه سبز مقاومت كند. اما بد نيست بدانيد ارزش غذايي 100 گرم گوجه سبز برابر است با 8 گرم كربوهيدرات، 84/2 گرم چربي، 6/1 گرم پروتئين و فيبر خام نيم درصد.همچنين با خوردن 100 گرم گوجه‌سبز، 5 درصد ويتامين A، دو درصد ويتامين1 B، يك و نه دهم درصد ويتامين2 B، دو و هشت دهم درصد نياسين، 13 درصد ويتامين C، پنج درصد كلسيم، 2 درصد فسفر و 5 درصد آهن مورد نياز بدنتان تامين مي‌شود.

مصرف گوجه سبز براي درمان شب‌كوري، مفيد است و همچنين بيماري‌هاي نقرس، رماتيسم و تصلب شرايين با خوردن گوجه سبز بهبود مي‌يابد. گوجه سبز، خاصيت مسهلي دارد و خشك شده آن براي درمان اعصاب و كم‌خوني مفيد است. همچنين مدر است و اعمال كليه‌ها را تنظيم مي‌كند.

جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، كشنده انگل‌هاي معده است و اين خاصيت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد.البته فراموش نكنيد برگ گوجه سبز نفاخ است و براي معده مضر است، مگر آن كه همراه با يك مسهل خورده شود.

برخي پزشكان معتقدند اين ميوه ترش‌مزه براي درمان تومورها هم موثر است و كودكان در حال رشد خوب است روزانه مقداري گوجه سبز نوش جان كنند.كساني كه به مزه ترش حساسند، مي‌توانند از پخته شده آن در انواع خورش‌ها استفاده كنند.

به دليل طبيعت سرد گوجه سبز در برخي شهرهاي شمالي كشورمان اين ميوه را همراه با سبزي‌هاي كوهي كه خاصيت گرم دارند، مصرف مي‌كنند.
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در , ] [ 13:18 ] [ ............ ]

  

خواص آلبالو

خواص آلبالو
آیا می دانید آلبالو دارای چه خواص مهمی می باشد؟آیا می دانید آلبالو سرشار از ویتامین سی می باشد و ...

 


آلبالو در حقیقت نوعی گیلاس است كه در زبان لاتین Sour cherry نام دارد و میوه آن كمی كوچكتر از گیلاس بوده، قهوه‌ای تیره یا سیاه و ترش مزه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این میوه قدرت ضد عفونی كننده‌ قوی روده‌ها را دارد و به درمان كم خونی، تصلب شرایین، رفع خستگی، دیابت، نارسایی كبد و آرتریت (التهاب مفصل) كمك می‌كند.

مصرف آلبالو برای دفع سنگ كلیه و رفع مشكل سنگ كیسه صفرا سودمند است.

آلبالو حاوی انواع ویتامین‌هاست و به طور كلی منبع خوبی از ویتامین سیبه شمار می‌آید.

توصیه می‌شود یك لیوان آب آلبالو را صبح ناشتا یا در فواصل میان وعده‌های غذاییاستفاده ‌شود.

 

گفتنی است هسته آلبالو تلخ مزه است و حاوی ماده سمی است. بنابر این باید از مصرف آن اجتناب کرد و یا دقت كرد كه ضمن آبگیری وارد آب میوه نشود .
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,,, ] [ 13:17 ] [ ............ ]

  گیلاس و خواص آن

گیلاس

نام علمی گیلاس (Prunus avium) و از خانواده ی (Rosaceae) می باشد. درخت گیلاس بدون خار و دارای میوه ی گوشت‌ دار و محتوی یک هسته است.

گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه  و زرد یافت می ‏شود.

گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها 1 تا 3 روز به خوبی نگهداری نمایید.

استفاده از گیلاس:

گیلاس‏ ها را بهتر ا‏ست تازه‏ تازه پس از چیدن از درخت تناول کرد.

اغلب از گیلاس، مربا و یا ژله درست می‏ کنند زیرا نمی ‏توان آن را به صورت تازه ذخیره و نگه ‏داری کرد، ولی می ‏توان آن ها را فریز کرد؛ البته بهتر است که اول هسته ‏های آن در آورده شود.

فواید گیلاس:

بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند.

گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

انواع گیلاس

گیلاس شیرین (Prunus avium) یک میوه فصلی است  که امروزه به غیر از مصرف تازه ی آن، می ‏توان به خوبی از میوه ی خشک آن و یا به صورت آب میوه استفاده کرد.

گروه‏ های گیاه شناختی زیر مجموعه درخت ‏های گیلاس شامل: درختان آلو،هلو، بادام و زرد‏آلو است و نه تنها از میوه درخت گیلاس، بلکه از شکوفه‏ ها و چوب آن نیز استفاده می‏ گردد.

برای این که ارزش این گیاه را بدانیم کافی است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استعمال دارد.

گیلاس قرمز

همه ی ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی لذت می‏ بریم؛ اینمیوه دارای چربی کم و فیبر زیاد است و اگر شما درمان های گیاهی را قبول داشته باشید، بدانید که گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می‏ شود و همچنین مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله‏ های هاضمه کار می‏ کند و سنگ‏ ها را از بین می‏ برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود زیرا میوه‏ ای است که نشاسته ی کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نیست(البته باز هم تاکید می شود که اگر به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود).

گیلاس همچنین مسکن اعصاب بوده، ملین است، خون را پاک و معده را نیز تمیز می ‏کند و جوشانده ی دم گیلاس برای دفع سنگ‏ های مثانه و تمیز کردن مجاری ادرار در طب تجربی مصرف دائم دارد.

گیلاس زرد

ارزش تغذیه‏ ای گیلاس:

هر 100 گرم گیلاس (حدود 14عدد گیلاس متوسط) دارای این ترکیبات است:

انرژی                                     72/06کیلو کالری

رطوبت                                    80/74گرم

کربوهیدرات                           16/60گرم

پروتئین                                  1/21گرم

چربی                                    0/69 گرم

فیبر                                      1/87 گرم

کلسیم                                 14/71 میلی ‏گرم

فسفر                                  19/12میلی ‏گرم

آهن                                     0/38 میلی ‏گرم

پتاسیم                                223/5 میلی ‏گرم

فلوئور                                   25میلروگرم

منیزیوم                                11/76میلی ‏گرم

 ویتامین آ                             21/47 RE

ویتامین ث                           7/06میلی ‏گرم

 

اسید فولیک                          4/12 میلروگرم

و دیگر مواد معدنی ...

راهنمایی ‏های تغذیه ‏ای:

چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است. کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی برخوردار است.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارک, ] [ 13:10 ] [ ............ ]

  

انگور و خواص آن

انگور میوه ای است بهشتی كه شامل ویتامین های A , B ، C می باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم ، كلسیم ، آهن ، فسفر ، پتاسیم و آلبومین است
هر شخصی باید در روز انگور میل كند زیرا میوه ای ضد عفونی كننده است . امروزه در طب درمان های طبیعی ( نتروپت ) ، از رژیم های مختلف انگور استفاده می كنند . هم چنین این میوه را برای درمان بیماری های یبوست ، عوارض رماتیسم ، كم خونی و حتی پیش گیری از سرطان سودمند می دانند .

انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده . بدین گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل كنید لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است .

توجه داشته باشید وقتی انگور میل می كنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه های خشك مانند برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نكنید زیار دچار دل درد می شوید .

یكی از خواص انگور ،‌ صاف كننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیز تنظیم می كند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افراد Hypoglacimic ( افرادی كه قند خون پایین دارند ) می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند . بنابر این سعی كنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل كنند .
انگور یكی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این ، به خاطر خواص ضد عفونی كنندگی آن است .
افرادی كه در دوره ی نقاهت یك بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند ، و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها كم شده است ، سعی كنند از انگور ، هویج ، سیب و هلو ، به مقدار زیاد استفاده كنند . البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند .
خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می كند .
انگور وسیب هردو میوه بهشتی هستندكه افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند .
انگور برای سلامتی قلب ، ریه و كلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است .
این نكته را هم بدانید یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی ، نفخ ، سردرد تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود .

كشمش :

كشمش تقویت كننده ی بدن است و اگر آن را مانند چای دم كنید و بنوشید ، برای نرم كردن سینه و درد گلو مفید است.

غوره :

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی كننده بدن نیز هست هم چنین اگر با سالاد میل شود ، برای لاغر كردن سودمند است .
سعی كنید غوره را خالی نخورید چون روی معده اثر سوء می گذارد هم چنین خانم های باردار از خوردن غوره ی زیاد خودداری كنند ،‌ چون غوره مدر است و امكان دارد موجب سقط جنین شود .

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان, ] [ 13:9 ] [ ............ ]

  


خواص میوه خربزه یا بطیخ

 

آشنایی با خواص خربزه

نحوه استفاده خربزه :


خوراکی

 


آشنایی با خربزه :


خربزه داراي مقدار زيادي ويتامين A,C و سلولز است. به طوركلي خانواده خربزه شامل انواع گرمك و طالبي نيز مي شود كه البته اين دو نوع كم آب تر از خربزه هستند. و بهترين نوع آنها شيرين ترين و كم تفاله ترين آنهاست به طوري كه به راحتي در دهان آب شوند. طالبي شيرين براي اغلب بيماري ها تجويز و خوردن آن به هضم غذا كمك مي كند و گرمك براي يرقان و يبوست مفيد است.

 


خواص خربزه :

 

 

1- رفع كننده يبوست و كمك كننده به هضم غذا، افزاينده ادرار و دفع كننده كم خوني و سنگ مثانه و توليدكننده عرق در بدن.

 


2- تقويت كننده مثانه و دفع كننده زخمهاي داخلي براي درمان كك و مك و لكهاي صورت، گوشت خربزه را له كنيد و روي صورت بماليد.

 


3- برعكس آنچه كه در ايران مرسوم است و خربزه را با غذا يا بعد از غذا به عنوان دسر مي خورند، بهتر است با فاصله زيادي قبل از غذا آن را خورد.

 


4- خوردن خربزه كال در كساني كه معده اي ضعيف دارند ممكن است توليد اسهال كند و خلط را افزايش دهد.

 

 

5- اين ميوه براي سينه درد و سرماخوردگي بسيار مضر است و باعث تب هاي صفراوي مي شود. زياد خوردن آن هم توليد گرمي مي كند.

 


6- خوردن خربزه به همراه عسل خطرناك و مضر است. افراط در خوردن خربزه توليد ورم روده مي كند.

 

 

آشنایی با خواص خربزه

 


خواص خربزه از نظر احادیث :

 


در آن درد و ناراحتی نیست طعام، نوشابه، میوه، گیاه خوشبو ، اشنان ، خوشبو کننده و نان خورشت است.

 


بر باه می افزاید مثانه را میشوید در روایتی وارد شده خربزه سنگ مثانه را ذوب میکند.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنا, ] [ 13:8 ] [ ............ ]

   

آشنايي با خواص آناناس

 

آشنايي با خواص آناناس

 

 

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

 

 

خواص‌خوراکي‌ها- در حالي كه روز به روز تعداد ميوه‌هايي كه خاصيت ضد سرطاني دارند، افزايش مي‌يابد، دانشمندان آناناس را نيز جزء ميوه‌هاي ضد سرطان طبقه‌بندي كرده‌اند.

 

 

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

 

 

آشنايي با خواص آناناس

 


دانشمندان مي‌گويند در آناناس نوعي ماده وجود دارد كه عملكرد پروتئيني را كه در 30 درصد سرطان‌ها دخيل است، متوقف كرده و قادر است سيستم ايمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول هاى سرطانى تحريك كند.

 


اين خاصيت آناناس به ويژه در مورد سرطان سينه، ريه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسيده است. گفتني است آناناس حاوي کربوهيدرات ، پروتئين ، چربي و آب است .

 

 

همچنين کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، پتاسيم، سديم و منگنز از ديگر املاح و مواد معدني تشكيل دهنده آناناس به شمار مي‌آيند. آناناس منبع غني از ويتامين C بوده و حاوي ويتامين A و B1 و B2 است.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذا, ] [ 13:4 ] [ ............ ]

  

خواص هلو

خواص هلو
آیا می دانید هلو دارای چه خواصی می باشد، در این مطلب با خواص هلو آشنا می شوید و ...

 


كاهش كلسترول و رفع دردهای شكمی برخی از خواص درمانی این میوه درشت، آبدار و شیرین هستند.

هلو میوه‌ای درختی است كه ارتفاع درخت آن به 5/3- 2 متر است و مانند بعضی از گیاهان، ‌قبل از بیرون آمدن برگ،‌ گل می‌دهد.

برگ‌های این گیاه باریك و بلند بوده و گل‌های آن درشت و صورتی رنگ است و میوه آن درشت، آبدار و شیرین می‌باشد و هسته آن درشت و سخت است.

دوران شكوفه‌دهی این گیاه در فصل بهار است.

خواص درمانی:

•  در درمان بیماری‌های حاد عفونی و نیز بیماری‌های كلیوی و ناشی از كم خونی مفید است.

• در كاهش كلسترول خون نقش بسزایی دارد.

• برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

• در رفع دردهای شكمی موثر است.

• برای درمان دردهای روماتیسمی  كاربرد دارد.

• با تحریك ماده مترشحه معده، عمل هضم را راحت‌تر می‌كند.

• در درمان سرفه‌های شدید موثر است.

• برای تخفیف خستگی‌های مفرط و نیز حالات افسردگی مفید است.

• این میوه با داشتن قند و كربوهیدرات، انرژی از دست رفته را احیا می‌كند و خاصیت انرژی زا دارد.

• به خاطر داشتن مقدار بالای فسفر، محافظ سیستم عصبی است و برای درمان افرادی كه دچار اختلالات عصبی هستند كاربرد دارد.

• محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن است.

• خوردن هلو به جای صبحانه، عملكرد روده و كبد را منظم می‌كند و خاصیت قلیایی بودن خون را حفظ می‌كند.

 اگر آب هلو را به صورت لوسیون روی پوست بمالید باعث شفافیت و بازسازی پوست می‌شود.

 

• در پوست هلو موادی وجود دارد كه لایه‌های چربی بدن را از بین می‌برد، از این رو برای رفع چاقی موثر است
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین, ] [ 13:3 ] [ ............ ]

  

خواص هویج

هویج

 

هویج سبزی ای شیرین، خوشمزه، اشتها آور، ادرارآور و از بین برنده یبوست است.

درمان کننده خوبی برای بیماری اسهال خونی و بیماری های ناشی از ورود کرم و انگل به بدن است و همچنین برای درمان زخم های عمیق مصرف می شود.

مواد مغذی موجود در هویج

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود.

بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.

ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل حائز اهمیت است.

بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش می دهد.

منابع غنی این ویتامین عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهی، شیر و لبنیات، کره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ویتامین A در سبزیجات سبز و زرد رنگ نیز یافت می شود، از قبیل: سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدو و خردل.

هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال( Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد.

این فواید شامل: جلوگیری از پیر شدن، محافظت بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است.

مقدار مواد مغذی در 100 گرم هویج

 

 

انرژی

43 کالری

پروتئین

1 گرم

کربوهیدرات

10 گرم

فیبر

3 گرم

چربی

0

کلسترول

0

سدیم

35 میلی گرم

کلسیم

27 میلی گرم

آهن

1 میلی گرم

ویتامین C

9 میلی گرم

ویتامین A

28129 واحد بین المللی

 

خواص هویج

* هویج، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

* هویج، مقدار کلسترول خون را پایین می آورد.

* اگر هویج مصرف کنید، بینایی شما تقویت می شود و می توانید در شب بهتر ببینید.

* اگر اسهال دارید، هویج مصرف کنید.

* هویج بدن را از سرما محافظت می کند.

* هویج، تصفیه و تمیز کردن کبد را با خارج کردن صفرا و چربی ها انجام می دهد و کلیه ها را تقویت می کند.

* خوردن هویج برای تمیز کردن و استحکام دندان ها مفید است.

* هویج دارای هورمونی است که مانند انسولین عمل می کند و قند خون را تنظیم می کند. لذا برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

* افراد زیادی هستند که برای محافظت پوست شان در برابر اشعه خورشید، هویج می خورند.اما شما مراقب باشید، زیرا هویج پوست تان را از سوختگی آفتاب محافظت نمی کند.

انواع هویج

هویج و خانم ها

مادران شیرده اگر هویج بخورند، شیرشان زیاد می شود.

* هویج به کاهش خونریزی قاعدگی کمک می کند.

هویج و سرطان

* مصرف 1 عدد هویج در روز، از بروز سرطان ریه جلوگیری می کند.

* هویج مانند دیگر سبزی ها دارای فیبر است ، از این رو از سرطان روده بزرگجلوگیری می کند.

* دریافت زیاد کاروتن، 20 درصد سرطان سینه را در زنان یائسه کاهش می دهد.

* دریافت زیاد کاروتن، 50 درصد سرطان مثانه، رحم، پروستات، کولون (روده بزرگ)، حنجره و مری را کاهش می دهد.

هویج و پوست

* هویج دارویی برای بهبود زخم است.

* با مصرف هویج، آکنه و جوش را از بین ببرید.

* هویج را با مقدار کمی نمک مخلوط کنید. مخلوط حاصل برای درمان اگزما به کار می رود.

هویج و درمان بیماری ها

* افرادی که هویج مصرف می کنند، بیماری های قلبی را از خود دور می کنند.

* هویج درمان کننده سنگ صفرا، بیماری های کبدی، سیفلیس و سل است.

* از سرفه های مداوم جلوگیری می کند.

* در زمان های قدیم، مصریان از هویج در درمان نیش زهرآلود مارها استفاده می کردند.

* پزشکان، هویج را برای درمان  گازکرفتگی سگ تجویز می کردند.

آب هویج

- در بهبود شبکوری، ناراحتی های پوستی، آب مروارید، خشکی پوست، آسیب به اعصاب شنوایی، چشایی و بویایی موثر است.

خواص آب هویج

- 1 لیوان آب هویج دارای 2 گرم پروتئین و 94 کالری انرژی است.

- آب هویج کاهش دهنده اسید اوریک خون است، لذا برای بیماران نقرسی مفید است.

- آب هویج به خاطر وجود کاروتن و کلسیم، برای کودکان در حال رشد بسیار خوب و مفید است.

کلسیم هویج به راحتی هضم می گردد.

مقدار کلسیم در هویج 6 برابر مقدار آن در سیب زمینی است.

زیاده روی در مصرف هویج

- زیاد مصرف کردن هویج باعث تغییر رنگ پوست می گردد. رنگ پوست زرد مایل به نارنجی می شود. اما نگران نباشید، چراکه اگر هویج مصرف نکنید، دوباره پوستتان به همان رنگ قبلی برمی گردد.

هویج پخته

هویج پخته بهتر است یا خام؟

پختن هویج باعث از بین رفتن فیبر می شود، اما کاروتن در اثر پختن از بین نمی رود. بخارپز کردن بهترین طریقه پختن است.

نتیجه یک مطالعه نشان داد هویج پخته شده ، آنتی اکسیدان های بیشتری از هویج خام دارد. پختن هویج همراه با مقدار کمی روغن میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن، به نام های بتاکاروتن و اسید فنولیک را افزایش می دهد.

هویج خام را همانند آدامس بجوید و استرس را از خود دور کنید.

مقدار مصرف هویج برای درمان چند بیماری

فشار خون بالا

روزانه 100 میلی لیتر آب هویج تازه را بنوشید و این کار را مدت 30 روز انجام دهید.

یبوست

آب هویج و عصاره آن را با هم مخلوط کنید و درون 1 لیوان بریزید. سپس، یک قطره روغن زیتون در لیوان بریزید و با مقداری عسل مخلوط کنید. 80 میلی لیتر از مخلوط حاصل را در صبح و شب بنوشید.

تقویت بینایی در شب

250 گرم هویج تازه را در قابلمه بریزید و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیافزایید و آرام بگذارید تا بپزد. سپس آن را میل کنید. این کار را تا 7 روز انجام دهید.

تمام مواد غذایی طبیعی دارای خواص اعجاب انگیزی هستند که هنوز خواص کامل آن ها را درک نکرده ایم و نیاز به آزمایشات متعددی دارد.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص هویج , خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامی, ] [ 13:0 ] [ ............ ]

  

خواص هندوانه

خواص هندوانه
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی كرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان كنیم .


زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه  آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است.  
هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است. به همین دلیل سعی كرده ایم طی این مطلب، فواید بی شمار آن را برای شما بیان كنیم .
هندوانه منبع غنی ویتامینA( به شكل بتاكاروتن ) و ویتامینC می باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.
همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اكسیدان كاروتنوئیدی بنام لیكوپن می باشد. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد. این آنتی اكسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیكال های آزاد را خنثی می كند.
رادیكال های آزاد مولكول هایی هستند كه باعث تخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند.
اثرات تخریبی رادیكال های آزاد در بدن شامل موارد زیر است:
1- باعث اكسیده شدن كلسترول می شوند، در نتیجه كلسترول به دیواره رگ های خونی می چسبد و می تواند باعث بروز حملات قلبی و سكته شود .
2- باعث انقباض و بسته شدن راههای تنفسی و درنتیجه تشدید حملات آسم می شوند.
3- باعث افزایش التهابات ناشی از استئوآرتریت1 و آرتریت روماتوئید2 می شوند، در نتیجه تخریب مفاصل را در این شرایط بیشتر می كنند .
4- باعث آسیب سلول های دیواره روده و تبدیل آنها به سلول های سرطانی می شوند .
خوشبختانه ویتامینC و بتا كاروتن بعنوان آنتی اكسیدان های قوی ( كه هر دو در هندوانه به مقدار فراوان وجود دارند)، رادیكال های آزاد را به دام انداخته و از اثرات مخرب آنها در بدن جلوگیری می كنند .
در تعدادی از مطالعات علمی ثابت شده است كه دریافت بالای ویتامینC و بتاكاروتن، خطربروز بیماری های قلبی، اسپاسم راه های تنفسی در بیماری آسم و سرطان روده را كاهش می دهد و نیز شدت علائم استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را كم می كند .
یك لیوان هندوانه 20درصد نیاز روزانه به ویتامینC و 14 در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند.
 
هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم هستند، غنی است و منبع خوبی از ویتامین هایB1،B6،B5 (اسید پانتوتنیك)، بیوتین (یك نوع ویتامینB) و نیز منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. پس می توان گفت كه دارای ارزش غذایی بالایی است.
هندوانه دارای آب فراوان و انرژی كمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه ها ، مواد مغذی بیشتری در هر كالری دارد كه نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است .
لیكوپن آنتی اكسیدان قوی است كه در گوجه فرنگی بخصوص محصولات پخته آن، هندوانه و انبه به مقدار فراوان وجود دارد و جذب آن از محصولات پخته گوجه فرنگی مثل سس و رب گوجه فرنگی كه مقدار كمی روغن مثل روغن زیتون داشته باشند، به خوبی صورت می گیرد. 
مطالعات زیادی در مورد لیكوپن و اثرات ضد سرطانی آن انجام شده است و نشان داده بر خلاف سایر رنگدانه های غذاهای گیاهی كه فقط در حیوانات موثر بوده اند، لیكوپن در مطالعات انسانی هم دارای اثرات ضد سرطانی بوده است.
 این سرطان ها شامل: سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ بوده است.
مطالعه جدیدی در سال 2003 میلادی نشان داد، بیمارانی كه دارای پولیپ آدنومی روده بزرگ3 بوده اند ( كه زمینه ساز سرطان روده است)، لیكوپن خونشان 35 در صد پایین تر از افراد سالم بوده است. همچنین بتاكاروتن موجود در خونشان، 5/25 در صد كمتر بوده كه این تغییر مهم نیست.
ولی تحقیقات جدید ثابت كرده است، فقط مقدار پایین لیكوپن خون (كمتر از70 میكروگرم در لیتر) و كشیدن سیگار، دو عامل خطر مهم در بروز پولیپ آدنومی روده هستند.مقدار كم لیكوپن خون خطر بروز بیماری فوق را 230 درصد و كشیدن سیگار 302 درصد افزایش می دهد كه تاثیر بسیار چشمگیری است.
خاصیت آنتی اكسیدانی لیكوپن، از بیماری های قلبی نیز پیشگیری می كند. جلوگیری از آسیبDNA موجود در گلبول های سفید خون نیز به دلیل اثر آنتی اكسیدانی لیكوپن است. 
 
ارزش تغذیه ای یك برش متوسط هندوانه( یا یك و دو سوم لیوان یا یك شانزدهم هندوانه متوسط) : 
 
ماده مغذی مقدار ماده مغذی
ویتامین A 76/1046 واحد بین المللی 
ویتامینC 46/27 میلی گرم 
ویتامین B6 41/0 میلی گرم 
ویتامین B1 23/0 میلی گرم 
ویتامین B5 61/0 میلی گرم 
پتاسیم 332 میلی گرم 
منیزیم 46/31 میلی گرم 
فیبر غذایی 43/1 گرم 
 انرژی 92 كالری 
 
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص هندوانه , خواص هویج , خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتام, ] [ 12:59 ] [ ............ ]

  

میوه‌های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می‌باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، این میوه خوشمزه تزئینی شرقی بومی چین است. مدت‌ها پیش در ژاپن گسترش یافته و در اواسط قرن نوزدهم به کالیفرنیا معرفی شده است. بهترین رشد درخت خرمالو در مناطقی است که زمستان‌های معتدل و تابستان‌های نسبتاً ملایم دارند.

درختان خرمالو به طور عمده به دو گروه اساسی طبقه‌بندی می‌گردند. آن‌هایی که میوه سفت دارند تا این میوه‌ها در رسیدگی نرم گردند و آن‌هایی که میوه‌شان سفت نباشد.

بر پایه ی این گزارش ، خرمالویی که سفت نیست، حاوی تانن کمتری بوده و تا زمانی که به شاخه است قابل خوردن و شاداب می‌باشد. رنگ میوه از زرد- نارنجی روشن تا نارنجی- قرمز تیره متغیر است، میوه به طور کامل به جز دانه‌ها و کلاهک آن خوردنی است.

ویتامین‌های موجود در خرمالو !

زآگزانتین یک کاروتنوئید مهم غذایی است که به طور انتخابی توسط ماکولای شبکیه چشم جذب می‌گردد و به جلوگیری از بیماری ماکولای چشم در کهنسالی کمک می‌کند. خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می‌کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت‌زا، مواد مضر و رادیکال‌های التهابی افزایش دهد. این میوه حاوی بسیاری از ویتامین‌های گروه B مثل اسیدفولیک، پیریدوکسین (ویتامین B6)، تیامین و ... می‌باشد. این ویتامین‌ها به عنوان کوفاکتورهای لازم برای عملکرد بسیاری از متابولیسم‌های آنزیمی بدن عمل می‌کنند.

فواید میوه خرمالو برای سلامتی

این میوه کم‌کالری است و نیز چربی کمی دارد، اما منبع غنی فیبر غذایی است. خرمالو حاوی ترکیبات مفیدی از قبیل فیتوکمیکال‌هایی چون فلاوونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی چون کاتچین و گالوکاتچین و نیز ترکیبات ضدتورمی مهمی است. کاتچین‌ها دارای خواص ضدعفونت، ضدالتهاب و ضدهموراژی (از خونریزی شریان‌های خونی کوچک جلوگیری می‌کند) می‌باشند. خرمالوهای تازه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مثل بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، زآگزانتین و کریپتوگزانتین هستند. این ترکیبات به عنوان محافظت‌کننده در مقابل رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند.

مواد معدنی که در خرمالو وجود دارد ؟

خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. منگنز کوفاکتوری برای سوپراکسید دیسموتاز (آنزیم از بین برنده قوی رادیکال‌های آزاد) می‌باشد. مس کوفاکتوری برای بسیاری از آنزیم‌های حیاتی مثل سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز است (دیگر مواد معدنی که به عنوان کوفاکتور این آنزیم عمل می‌کنند منگنز و روی هستند). همچنین مس برای تولید گلبول‌های قرمز خون لازم است.

شرایط نگهداری ازخرمالو

این گزارش حاکی از آن است که ، خرمالوهای سخت زمانی که سفت اما کاملاً رسیده هستند چیده می‌شوند. خرمالوهای نوع نرم زمانی که کاملاً رنگ پیدا می‌کنند و نرم می‌شوند آماده برداشت هستند. خرمالوهای سخت می‌توانند بعداً در دمای اتاق برسند. هر دو نوع خرمالو باید با استفاده از چنگک‌های دستی مخصوص برداشت از درخت جدا شوند. در نگهداری، میوه‌های تازه خرمالو با رنگ زرد و نارنجی روشن و بدون هرگونه فساد یا بریدگی روی آن‌ها را انتخاب کنید. خرمالوی سخت و رسیده می‌تواند در یخچال تا چند ماه نگهداری شود. نوع نرم خرمالو ماندگاری کمتری دارد و می‌تواند در دمای اتاق تنها چند روز باقی بماند.

خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می‌کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت‌زا، مواد مضر و رادیکال‌های التهابی افزایش دهد.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص خرمالو , خواص هندوانه , خواص هویج , خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویت, ] [ 12:58 ] [ ............ ]

  خواص انار

 

انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است پژوهشگران‎ آکادمی‎ علوم‎ امریکا دریافته اند كه ، مصرف‎ آب‎ انار از ابتلاء بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.
ایران مانیا: میوهای است سرشار از ویتامین وبه علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دی هضم می باشد .خوردن دانه های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب اناراست . انار میوه ای است كه به آن خون ساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است. انار مقوی قلب ، مفرح ، دفع كننده چربی ، رفع كننده سموم اغلب عفونتهای 

داخلی، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شكم را دباغی میكند ، رب انار ، برگ انار در ضعف معده، كمی اشتها، تهوع، ضعف عمومی، تصفیه خون، خاصه در دختران جوان و در رفع میگرن بسیار مفید است.

دانه های میوه ی جنگلی انار كه به (نار دان)شهرت دارد در معالجه اسهال بسیار موثر است . اب انار شیرین باشكر ونشاسته برای درد سینه وسرفه توصیه می شود . رب انار نیز برای رفع خماری موثر است.

ایران بزرگترین صادر کننده انار در جهان

وسعت كشت: انار درخت كوچكی است كه ارتفاع آن تا 6 متر می رسد و در مناطق نیمه گرمسیری می روید . شاخه های آن كمی تیغدر و برگهای آن متقابل ، شفاف و ساده است .

گلهای انار درشت برنگ قرمز اناری ولی بی بو می باشد . میوه آن كروی با اندازه های مختلف دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ می باشد .

کشت و توسعه انارعلاوه برایران در کشورهای هندوستان ، ترکیه ، اسپانیا ، تونس ، مراکش ، افغانستان ، چین ، یونان، ژاپن ، فرانسه ، ارمنستان ، قبرس ، مصر و ایتالیا و فلسطین اشغالی رایج است .

تولید كنندگان بزرگ انار در جهان ایران، قزاقستان ،اسپانیا و آمریكا می باشند. ایران با داشتن 60 هزار هكتار سطح زیر كشت و 700 هزار تن تولید سالیانه به عنوان بزرگترین تولید كننده این محصول در جهان بوده و مقام اول جهان را داراست. 


محصول انار: محصول انار به صورت آب انار،رب و كنسانتره قابل حصول است.
انتخاب انار: در انتخاب انار انواع سنگین تر آن بهتر است و پوست آن باید صاف ،شفاف ، نازک و بدون ترک باشد.

ارزش غذایی

در صد گرم دانه انار مواد زیر موجود می باشد :

انرژی 38 كالری 
آب 82 گرم 
پروتئین 0/4 گرم 
چربی 0/3 گرم 
مواد نشاسته ای 10 گرم 
كلسیم 4 گرم 
سدیم 3 میلی گرم
پتاسیم 260 میلی گرم 
آهن 0/5 میلی گرم 
ویتامین ب 1 0/2 میلی گرم 
ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم 
ویتامین ب 3 0/02 میلی گرم 
ویتامین ث 4 میلی گرم 
خواص انار

از جمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1- انار خون را تصفیه كرده و تقویت كننده قلب و كلیه است.
2- انار اشتها آور است وبهتر است قبل از غذا مصرف شود.
3- انار در رفع اوره و كلسترول ، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی را ایفا می كند. 
4- مصرف انار شیرین، ایجاد شادی نموده و رنگ رخسار را باز می كند. 
5- مصرف انار شیرین تقویت كننده كبد می باشد و در معالجه یرقان( زردی) مفید است.
6- انار ترش و شیرین( ملس) باعث كاهش فشار خون می شود. 
7- مصرف انار در معالجه راشی تیسم، كم خونی و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نیرو می بخشد.

امام صادق(ع) می فرماید : به كودكان خود انار بخورانید زیرا آنها را زودتر به حد جوانی می رساند.

تذكرات

1- انار برای اشخاصی كه دچار یبوست هستند، مضر است.

2- انار میوه ای سرد است، بنابراین اشخاصی كه سرد مزاج هستند پس از خوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند.

3- انار برای كسانیكه دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می كند.

4- جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن كه برای رفع كرم بكار می رود ممكن است ایجاد سرگیجه و استفراغ كند.
خواص قسمت های دیگر درخت انار:

1- جوشانده پوست انار برای گلو درد و زخم گلو ورفع بواسیر مفید می باشد.

2- جوشانده گل انار برای از بین بردن زخم های دهان و اسهال مزمن وبهمراه كنجد برای بهبود سوختگی مفید می باشد.

3- جوشانده ریشه انار برای دندان درد و تنظیم عادت ماهیانه در زنان مفید می باشد.

4- جوشانده پوست درخت انار اثر ضد كرم دارد.
كنسانتره انار

شركت Roj Enterprises یكی از بزرگترین تولیدكنندگان كنسانتره انار در هندوستان است. كنسانتره انار در هندوستان بعنوان یك محصول لوكس بشمار می آید كه مشتریان قیمتهای بالایی را بابت آن پرداخت می كنند. این محصول در اروپا و ژاپن نیز بعنوان یك نوشیدنی سالم شهرت دارد.

خاصیت‎ ضد سرطانی‎ آب‎ انار

پژوهش‌های‎ جدید نشان می‎دهد آب‎ انار خاصیت‎ ضد سرطانی‎ دارد. طبق تحقیقات سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است پژوهشگران‎ آکادمی‎ علوم‎ امریکا دریافته اند كه ، مصرف‎ آب‎ انار از ابتلاء بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.

دکتر احسان‎‎ مختار استاد سرطان شناسی‎ دانشگاه‎‎ ویسکانسین‎ و رئیس‎ گروه تحقیقمی گوید كه باکشف‎ جدید راه‎‎ دستیابی‎ بـه خواص‎ ضد سرطانی‎ و نحوه‎‎ معالجه سرطان‎ با آب‎ انار هموارتر شده‎ است‎ . متخصصان‎ تغذیه‎ مصرف‎ آب‎ انار را صبح‎ و پیش‎ از صبحانه‎‎ توصیه می‎ کنند.

صادرات: بررسی ها نشان می دهد که روند صادرات انار درسالهای اخیر رشد مناسبی داشته است . چنانکه آمار موجود حکایت از صادرات بیش از150 هزار تن انار به کشورهای مختلف ارو پایی، روسیه، اوکراین، کشورهای عربی و کشورهای آسیای میانه دارد .

صادرات انار نیزمانند صادرات بسیاری ازمحصولات کشاورزی هنوز با مشکلات متعددی درزمینه مسائل مربوط به حمل و نقل محصول ، مقررات دست و پاگیر اداری ، آشنا نبودن باغداران وصادر کنندگان با روش های علمی مواجه است که می تواند صدمات زیادی به صادرات این محصول وارد کند.

این در حالی است که می توان با بررسی بازارهای هدف ، استفاده از روش های علمی برای توسعه کشت ارقام مختلف این محصول ، توجه به استانداردهای کشورهای وارد کننده و آشنایی صادر کنندگان با بازاریابی این محصول ، زمینه حفظ و گسترش صادرات اناررا فراهم کرد .

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص انار , خواص دارچین , خواص خرمالو , خواص هندوانه , خواص هویج , خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین , ] [ 12:57 ] [ ............ ]

  


 
همه ما آلو خشک را به خاطر خواص مليني آن مي شناسيم؛ اما بايد گفت که اين ميوه خشک خواص ديگري نيز دارد. آلو خشک کاهش وزن را تسهيل مي کند، جلوي گرسنگي را مي گيرد، ضد چروک است و با فشار خون بالا مقابله مي کند. در مقاله زير با خواص اعجاب انگيز آلو خشک بيشتر آشنا مي شويد:

آلو خشک کاهش وزن را تسهيل مي بخشد
 

مي پرسيد چرا؟ در پاسخ بايد گفت که آلو خشک طعم شيريني دارد، اما قندهاي موجود در آن طبيعي و تصفيه نشده اند و بدن آنها را بسيار راحت تر از قندهاي سفيد مي سوزاند، بنابراين مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقي نمي شود، بلکه به خاطر غني بودن از فيبرها( 7 گرم فيبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغري بدن کمک مي کند. فيبرها باعث احساس سيري زود هنگام مي شوند و از آنجا که ديرهضم هستند و مدت زمان طولاني در معده مي مانند احساس گرسنگي را به تأخير مي اندازند.
از اين گذشته فيبرها به ويژه به دليل دفع چربي غذاهاي مصرف شده از طريق مدفوع، ذخيره سازي کالري ها را محدودتر مي کنند.
توصيه مي شود مصرف آلوخشک را در وعده هاي غذايي خود بگنجانيد. البته مي توانيد در مواقعي که ميل شديدي به خوردن داريد آلو خشک ميل کنيد.

خواص اعجاب انگيز آلوي خشک

آلو خشک ملين است
 

آلو خشک راه حلي طبيعي براي دفع راحت است! ميزان فيبر موجود در آن تقريباً معادل بلغور جو دوسر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فيبر حل شدني و حل نشدني در خود دارد.
آلو خشک خاصيت مليني خود را مديون فيبرهاي حل شدني است و فيبرهاي حل نشدني موجود در آن باعث سرعت بخشيدن به عبور مواد دفعي از روده مي شوند، البته اين ميوه خشک فوق العاده همچنين داراي دو ملين طبيعي، دي فنيل ايزاتين( diphenylisatine) و سوربيتول( sorbitol) مي باشد.
دکتر فرانک سينگر، متخصص تغذيه، توصيه مي کند در صورتي که دچار يبوست هستيد، هر روز 2 يا 3 عدد آلو خشک را با صبحانه ميل کنيد. البته مي توانيد با توجه به عکس العمل مزاجي خود مقدار مصرف خود را تنظيم کنيد.

آلو خشک جلوي گرسنگي را مي گيرد
 

اين خاصيت آلو خشک از فيبرهاي موجود در آن ناشي مي شود. آلو خشک داراي فيبر زيادي است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم يا به اندازه بلغور جو دو سر فيبر وجود دارد. در تغذيه وجود فيبر براي از بين بردن اشتها ضروري است.
براي اينکه به ميل شديد خود براي خوردن غلبه کنيد، آلو خشک را در برخي از غذاهاي تان بگنجانيد. همچنين مي توانيد اين ميوه خشک را به عنوان چاشت ميل کنيد. دکتر فرانک سينگر، متخصص تغذيه، خاطر نشان مي کند اگر دچار يبوست نيستيد، از مصرف زياد آلو خشک در روز بپرهيزيد تا دچار اختلالات مربوط به روده نشويد.

آلو خشک از پيري پوست جلوگيري مي کند
 

دکتر سينگر مي گويد:« خاصيت و فايده اصلي آلو خشک که ناشناخته نيز مانده است، سرشار بودن اين ميوه از آنتي اکسيدان هايي است که با ظاهر شدن چين و چروک روي پوست مبارزه مي کنند». يک پژوهش آمريکايي در سال 2004 نشان داد در ميان ميوه ها و سبزيجاتي که قادرند راديکال هاي آزاد منشأ پيري پوست را از بين ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غناي آنتي اکسيداني به خود اختصاص داده است.
دکتر سينگر، متخصص تغذيه، خاطر نشان مي کند از سن 30 سالگي، همه مي توانند به طور مرتب و روزانه 1 تا 2 عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنين مي توان با مصرف روزانه 1 يا 2 عدد آلو خشک اقدام به يک دوره درماني 3 ماهه کرد( حداقل 1 ماه وقفه بين هر دوره لازم است).

آلو خشک ضد فشار خون بالا است
 

مي پرسيد چرا؟ به خاطر اينکه آلو خشک سرشار از پتاسيم است و فوايد پتاسيم در کاهش فشار خون بالا به اثبات رسيده است . در 100 گرم آلو خشک، 800 ميلي گرم پتاسيم وجود دارد. 
به اين ترتيب آلو خشک يک ميوه بسيار غني از مواد معدني به حساب مي آيد. از طرف ديگر، دکتر سينگر تصريح مي کند که به طور معمول، پتاسيم و فلاوونوئيدهاي آلو خشک از بروز بيماري هاي قلبي- عروقي پيشگيري مي کنند.
گفتني است مصرف 1 يا 2 عدد آلو خشک در بين غذا يا به عنوان چاشت کافي است. توجه داشته باشيد به خاطر اثرات مليني آلو خشک از زياده روي در مصرف آن بپرهيزيد.

آلو خشک انرژي زاست
 

آلو خشک سرشار از کربوهيدرات ها است: 100 گرم آلو خشک حاوي 49 گرم کربوهيدرات مي باشد، به همين دليل اين ميوه خشک انرژي زاست. اين کربوهيدرات ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربيتول) و به تدريج جذب بدن مي شوند و اين امر از بالا رفتن قند خون و در پي آن احساس گرسنگي جلوگيري مي کند، بنابراين مصرف اين ميوه خشک براي افرادي که زياد ورزش مي کنند، توصيه مي شود.
البته ميزان مصرف آلو خشک بايد با توجه به فعاليت هاي بدني روزانه شما متفاوت باشد؛ در صورتي که تحرک بدني کمي داريد، 1 يا 2 عدد آلو خشک براي بدن کافي است، اما اگر به گردش هاي طولاني مي رويد، بيشتر از اين مقدار ميل کنيد. در صورت مصرف بيش از 3 عدد به تأثيرات مليني آن نيز توجه داشته باشيد.

آلو خشک از آلو تهيه مي شود
 

آلو خشک از آلوهايي تهيه مي شود که از نظر سفتي گوشت و ميزان قند موجود در آن متفاوت است. آلوي تازه را در مقابل نور خورشيد يا در کوره ها خشک مي کنند. برخلاف آلوي تازه، آلوي خشک حاوي آب اندکي است و از اين رو انرژي (قندها) و مواد مغذي (مواد معدني و ويتامين ها) آن بيشتر است.
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست ازطریق غذاتامین شودتانورآفتاب,, نوشابه ها چاق میکنند , چرا نوشابه نخوریم , نو شابه ژن چاقی را فعال میکنند , آب بخوریم, برای جلوگیری ازسردرد آب بخوریم , آب نوشیدن چای مضر, ] [ 12:54 ] [ ............ ]

  

خواص درمانی انجیر

خواص درمانی انجیر
انجیر دارای خواص بسیار زیادی می باشد که شاید ما تعداد محدودی از این خواص را بشناسیم برای مثال ...
 
انجیر خشک محتوی مقدار زیادی قند( در حدود 60 درصد) می باشد.این دلیل خوبی است برای آن که ورزشکاران از انجیر استفاده می کردند.رومی ها انجیر تازه را به برده هایشان می دادند،برای آن که آن ها بتوانند بهتر کار کنند.انجیر خشک در آن زمان خیلی کم مصرف می شد.انجیر یک میوه شیرین می باشد.محتوی مقدار زیادی هسته است و غالبا خشک مصرف می شود.انجیر تازه بسیار خوشمزه می باشد و از آن مربا و ترشی درست می کنند.پوست انجیر بسیار نرم است و به همین خاطر نگهداری و انتقال آن بسیار مشکل می باشد.در کشورهای گرمسیر،انجیر به صورت خشک صادر و ذخیره می شوند.انواع مختلف انجیر،دارای برگ های متفاوتی می باشد.انجیر خشک را در هر زمان که میل داشتید،می توانید پیدا کنید.

حال فواید انجیر را برای شما بیان می کنیم:
1- کاهش فشار خون:
انجیر منبع خوب پتاسیم می باشد و همان طور که می دانیم،پتاسیم،عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می رود.کمبود پتاسیم،مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم(نمک) باشند،می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود.
 
2- کاهش وزن
انجیر،منبع خوبی از فیبرهای غذایی می باشد.فیبر،اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد و گرسنگی را به تاخیر می اندازد.

3- جلوگیری از سرطان سینه
به خاطر داشتن فیبر بالا،از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند.

4- بالا برنده تراکم استخوان
انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم (79 میلی گرم در 224 گرم انجیر) می باشد.تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر می باشد.کلسیم،به عنوان بالا برنده تراکم استخوان شناخته شده است.به علاوه،پتاسیم موجود در انجیر،دفع ادراری کلسیم را کاهش می دهد.پس انجیر یکی از بهترین ها برای افزایش تراکم استخوان میباشد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

5-
 جلوگیری از ضعف عضلات
مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه 3 عدد یا بیشتر میوه مصرف میکنند،ضعف و انحطاط عضلانی کمتری دارند.

6-
 انجیر منبع خوبی از منیزیم نیز می باشد.

7- ملین و ضد یبوست است.

8- به بهبود سرفه و نفس کشیدن راحت کمک می کند.

9- انجیر تازه مقدار کمی ویتامین C دارد و بهترین منبع(نسبت به دیگر میوه ها) ویتامین B6 می باشد.

10- انجیر برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است.برای کم خونی مفید است.

11- انجیر برای افراد دارای کلسترول بالا و اسید اوریک بالا،بسیار مفید است.

12- تشنگی را از بین می برد.

13- انجیر به عنوان دارویی برای تولید انرژی و قوی شدن به کار می رود.

14- انجیر برای افرادی که رشد غیر طبیعی دارند،بسیار مفید می باشد.

15- از سرطان روده جلوگیری می کند.انجیر جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد.

16- آنتی اکسیدان زیادی نسبت به سایر میوه ها دارد.

17- امگا 3 و امگا 6 دارد.پس برای سیستم اعصاب،مغز و قلب بسیار مفید می باشد.

18- سدیم کمی دارد.

19- انجیر برای بهبود سردرد،دندان درد،تهوع،تب،نقرس،گوش درد،سوختگی،معده درد،ورم چرکی(آبسه)،بیماری های ریوی و بیماری های مقاربتی مفید است.

فواید انجیر خشک
1- انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده می باشد.

2- انجیر خشک نسبت به انجیر تازه، 5 برابر بیشتر کالری دارد.

3- انجیر خشک دارای مقدار زیادی آهن می باشد.

فواید شیره انجیر
1- شیره انجیر داروی خوبی برای افسردگی می باشد.

2- شیره انجیر،از بین برنده زگیل می باشد.
فواید برگ انجیر
ممکن است با خودتان فکر کنید که برگ انجیر به چه دردی می خورد.در بعضی از کشورها،برگ انجیر، جزوی از غذا می باشد.
1- برگ انجیر برای دیابتی ها مفید است و مقدار انسولین تزریقی مورد نیاز برای شخص دیابتی را کم می کند.

2- برگ انجیر را به آب جوش اضافه می کنند و به عنوان مرهم برای درد به کار می برند.

3- برگ انجیر به پایین آوردن تری گلیسیرید خون کمک می کند.
 
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست ازطریق غذاتامین شودتانورآفتاب,, نوشابه ها چاق می, ] [ 12:53 ] [ ............ ]

  

 

 

 

خواص توت

 

 

این روزها به هر میوه‌فروشی‌ای كه سر می‌زنیم با دیس‌های بزرگی كه پر از توت‌های سفید و شیرین است‌ مواجه می‌شویم؛ میوه نوبرانه بهار كه طرفداران زیاد و خواص درمانی بی‌شماری هم دارد.

 

 


قند موجود در توت سفید برای كسانی كه مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد.

 

درخت توت از درختان بزرگ و مرتفعی است كه ارتفاع آن به 20 متر و قطرش به یك متر می‌رسد. این درخت بومی چین است و در چین مركزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شد. این درخت در آمریكا در اوایل دوران استقلال این كشور به عنوان منبع غذایی برای كرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفت.

 

پوست شاخه‌های جوان نیز برای بسته‌بندی و بستن پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ درخت توت سفید، به عنوان تنها غذای كرم ابریشم، اهمیت اقتصادی ویژه‌ای ‌دارد و گاه درخت توت اساسا به همین منظور كاشته می‌شود.

 


توت با خاصیت

 

توت میوه‌ای پرخاصیت و البته پركالری است. یكصد گرم توت كه تقریبا معادل یك فنجان است حاوی 61 كالری انرژی است. هر فنجان توت حاوی 0.9 گرم پروتئین است. البته باید توجه داشت كه پروتئین توت، پروتئین گیاهی است. این حجم توت 1.1 گرم چربی دارد و حاوی 16 میلی‌گرم كلسیم است. میزان كلسیم توت قابل توجه است. بد نیست بدانید میزان توصیه شده‌ كلسیم 800 میلی‌گرم در روز است. یكصد گرم توت همچنین حاوی 0.8 میلی‌گرم آهن،

280 واحد بین‌المللی ویتامین آ ، 0.02 میلی‌گرم ویتامین بی یك ، 0.06 میلی‌گرم ویتامین بی 2 ،1.1 میلی‌گرم ویتامین B3 و 16 میلی‌گرم ویتامین c است. توت همچنین حاوی مقادیر بالایی آب، فیبر، تانن و منیزیم است. بد نیست بدانید هر 100گرم توت خشك 360 كالری انرژی تولید می‌كند.

 

 

خواص درمانی توت

 

قند موجود در توت سفید برای كسانی كه مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشك بخورند.

 

این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اكسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی‌اكسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد كه یكی از آنها كاهش میزان كلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 


نقش دیگر آنتی‌اكسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است، به همین دلیل مصرف توت برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.توت سفید حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است.

 


توت در سهل كردن جریان ادرار نیز نقش دارد.

 

مصرف این میوه وزن را كاهش می‌دهد. طبق یافته‌های پژوهشگران فیبرهای نامحلول موجود در توت كالری جذب شده در بدن را كاسته و موجب كاهش وزن می‌شود.

 


توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است، از این رو مصرف آن برای كسانی كه كم‌خونی دارند توصیه می‌شود.

 

جوشانده پوست خشك شاخه‌های جوان و تازه درخت این میوه، ملین و روان‌كننده مزاج است.

 

توت به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در كاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است.

 

ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامین دارند , زنان ضعیف ,بیش از50درصدزنان ایرانی دچارکمبودویتامینd,, نقش ویتامین در کاهش وزن , ویتامین لاغر میکند , چاق ها ویتامین جذب کنند, ویتامین d,نور آفتاب , ویتاممین دی ,ویتامینdبدن بهتراست ازطریق غذاتامین شودتانورآفتاب,, , ] [ 12:52 ] [ ............ ]

  

 

خواص مویز

امام صادق علیه السلام : مویز ، اعصاب را استحکام می بخشد ، خستگی را می برد و دل را شادی وسرور میدهد . اگر قحطی ای به شما رسید ، با مشغول داشتن خویش به مویز ، خود را سیر کنید .

خواص خوردن بیست و یک دانه مویز

امام صادق ع : هر کس به خوردن بیست و یک مویز سرخ عادت کند ، به بیماری ای جز بیماری مرگ ، مبتلا نمیشود .

 

عصاره مويز قرمز .
همان طور که ميدانيد مويز خاصيت شادي آفريني دارد. عصاره مويز ناراحتي ها ، استرسها و هم و غم هاي بي مورد را از بين خواهد برد.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین های چربی,, زنان کمبود ویتامی, ] [ 12:51 ] [ ............ ]

  

خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی
مطالعات انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده اند که این گیاه کوچک، دوست بسیار خوبی برای سلامت قلب است و به این دلیل...
 

بادام زمینی از خانواده نخود فرنگی و عدس می‌باشد. گلهای آن روی زمین رشد می‌کنند و بدلیل سنگینی آنها به درون زمین نفوذ کرده و بادامها در آنجا رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. پوسته بادام زمینی قهوه ای است و حاوی 2 تا 3 عدد مغز بادام زمینی می‌باشد. هر کدام از این دانه های بیضی شکل سفید مایل به کرم است که بوسیله پوسته ای نازک به رنگ قرمز مایل به قهوه ای پوشیده شده است.

فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبعی غنی از چربیهای  غیر اشباع شده است، نوعی چربی که در غذاهای مردم مدیترانه یافت می‌شود و برای سلامتی قلب مفید می‌باشد. مطالعات  انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده اند که این گیاه کوچک، دوست بسیار خوبی برای سلامت قلب است و به این دلیل که حاوی چربیهای غیر  اشباع شده می‌باشد باعث کاهش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی می‌گردد. بادام زمینی حاوی مواد دیگری نظیر ویتامینE، نیاسین، فولات، پروتئین و منگنز نیز می‌باشد.

بادام زمینی رقیب میوه ها

بادام زمینی نه تنها حاوی اسید اولئیک، چربی مفید موجود در روغن زیتون، می‌باشد بلکه تحقیقات نشان داده اند که این گیاه خوشمزه مانند میوه ها منبعی از آنتی اکسیدان نیز است.

بادام زمینی و سرطان روده

مطالعات نشان داده اند که موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مانند فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز،  که تاثیراتی ضد سرطان دارند.

سرطان انتهای روده بزرگ دومین سرطان در کشور‌های در حال توسعه و سومین نوع سرطان در دنیا می‌باشد. در تایوان نه تنها شیوع سرطان روده رو به افزایش است، بلکه مرگ و میر ناشی از این بیماری از سال 1993 ـ 2000 به میزان 74٪ افزایش یافته است.

محققان تایوانی به مدت 10 سال 12.026 مرد و 11.917 زن را مورد آزمایش قرار دادند تا تاثیر ضد سرطان روده را در بادام زمینی بیابند. محققان در این آزمایش از مواد دیگری مانند سیب زمینی، انواع لوبیا، بادام زمینی، ترشیها و غذاهایی که حاوی نیترات نیز هستند استفاده نمودند.

در این تحقیق مشاهده شد که ریسک ابتلاء به سرطان روده در افرادی که بادام زمینی مصرف می‌کردند به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است ولی در کسانیکه ترشی مصرف می‌نمودند خصوصاً در زنان ریسک ابتلاء به سرطان روده افرایش یافته است. این تحقیقات نشان داد که مصرف بادام زمینی 2 تا 3 بار در هفته ریسک ابتلا به سرطان روده را 58٪ در زنان و 27٪ در مردان کاهش داده است.

جلوگیری در تشکیل سنگ صفرا

21 سال تحقیق بر روی رژیم تقریباً 80.000 زن نشان داده است که زنانی که حدوداً هر هفته 1 گرم آجیل، بادام زمینی و یا کره بادام زمینی استفاده می‌کنند احتمال ابتلا به سنگ صفرا در آنها حدود 25٪ کاهش می‌یابد.

جلوگیری از عارضه فراموشی

مطالعات انجام شده بر روی بادام زمینی نشان داده است که بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از مبتلاء شدن افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می‌نماید. محققان شیکاگویی بر روی تغذیه 3000 نفر در رده سنی 65 سال به بالا تحقیق کردند و سپس میزان فراموشی آنها را به مدت 6 سال سنجیدند. کسانیکه میزان بیشتری نیاسین در تغذیه آنها قرار داشت (22 میلی گرم) به میزان 70٪پیشرفت بیماری آلزایمر در آنها کمتر از کسانی بوده که از میزان کمتری نیاسین (13 میلی گرم در روز) استفاده کرده‌اند.
 
مواد معدنی موجود در 100 گرم بادام زمینی
 
منگنز  71/0 میلی گرم
ویتامینB3 (نیاسین)  40/4میلی گرم
فولات  53/87 میلی گرم
پروتئین    42/9 گرم

 

* خواص داروئی:
 
بادام زمینی از نظر طب قدیم ایران متعادل است. چون بادام زمینی دارای پروتئین می‌باشد بنابراین از نظر غذایی بسیار مهم است.

1- برای تقویت ریه و طحال مفید است.

2- كلسترول خوب خون را بالا می‌برد.

3- درد معده را از بین می‌برد.

4- نرم كننده سینه است.

5- سرفه خشك را برطرف می‌كند.

6- شیر را در مادران شیر ده زیاد می‌كند.

7- ملین است.

8- بسیار مقو ی است.

9- برای تقویت قوای دماغی مفید است.

10- به هضم غذا كمك می‌كند.

* مضرات

اگر كره بادام زمینی میخرید دقت كنید كه تازه  و از كارخانه مطمئن باشد زیرا در بعضی مواد بادام زمینی و یا كره آن در اثر عدم دقت در تولید، آلوده به قارچ سمی‌افلاتوكسین Aflatoxin می‌شود كه سرطان زا بوده و باعث سرطان كبد می‌گردد.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی ها , چربی,جایگزین , ] [ 12:50 ] [ ............ ]

  گردو و خواص آن

مغز گردو دارای پروتئین ، قند ، آب و ویتامین ، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است . مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میكند. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه كننده خون است . برگ‌ها و پوست آن بخصوص بخاطر ماده تلخ و تانن آن در مداوای بیماری‌های جلدی و خنازیر مفید واقع می شوند .

خواص گردو

درمان ورم روده و معده: 15 تا 20 گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یك لیتر آب جوش دم كنید، برای ورم معده و روده به عنوان كرم كش 3 فنجان در روز از این دم كرده را بنوشید .

درمان خستگی و ورم : دم كرده 50 گرم برگ گردو در یك لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می كند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود.

درمان ورم لثه ولوزه : دم‌كرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق كنید و آن را غرغره كنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود .

درمان كم خونی : جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان كم خونی و ضعف است . 20 تا 30 گرم از پوست سبز گردو یا خشك آن را در یك لیتر آب به مدت یك ربع بجوشانید و صاف كنید و قبل از هر وعده غذا یك فنجان از آن را بنوشید .

گردو درمان كننده بیماری‌های ریوی است.
گردو مسكن دل پیچه است.
اگر از گردو و عسل مربا درست كنید برای اشخاص لاغر و تقویت و تحریك نیروی جنسی مفید است.
مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می كند.
خوردن گردو از تشكیل سنگ كلیه و سنگ كیسه صفرا جلوگیری می كند.
پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است.
خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.
گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.
اگر پوست تازه گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می كند.
دم كرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.
50 گرم برگ گردو را در یك لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دقیقه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام آن‌ها بسیار مفید است .
دم كرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.
جوشانده برگ درخت گردو درمان كننده سر درد ، سرمازدگی و بیماری‌های پوستی است .
شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آن‌را از بین می برد.
قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ كنید رنگ قهو ه‌ای به مو می دهد .
برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.
اگر زن حامله روزی یك عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شكمش زیبایی خود را حفظ خواهد كرد.
چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن كمك می كند. 

زیان گردو

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آور است . درضمن لثه‌ها و زبان و گلو را می آزارد . كسانی‌كه ناراحتی معده و كبد دارند نباید گردو بخورند . افراد چاق نیز باید از آن پرهیز كنند . خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز كربنیك در شب خطر ناك است.

یك دكترای علوم تغذیه در یزد ابراز داشت: از آنجایی كه گردو سرشار از انرژی است ، توصیه می‌شود افراد با مصرف گردو به یكی از فرآورده‌های لبنی در وعده غذایی صبحانه انرژی روزانه خود را تامین كنند. 
دكتر حسن مظفری با تاكید بر ارزش غذایی گردو در خصوص تركیبات این میوه در وعده غذایی بیان داشت: یك فنجان مغز گردو با ‌١٢٥ گرم وزن متشكل از ‌٧٦٠ كیلو كالری انرژی،‌ ‌٣٠ گرم پروتئین ، ‌‌٧١ گرم چربی سالم ، ‌‌٥ میلی‌گرم قند ، ‌٧٣ میلی‌گرم كلسیم ،‌ ‌٥٨٠ میلی‌گرم فسفر ، ‌٣/٨ میلی‌گرم آهن ، ‌٦٥٥ میلی‌گرم پتاسیم ، یك میلی‌گرم سدیم ، ‌٣٧٠ واحد بین‌المللی ویتامین A و نیز حاوی ویتامین‌های B۲ ، B و نیاسین است. 
وی در خصوص تاثیرات این ماده غذایی تصریح كرد: مغز گردو منبعی غنی از چربی‌های سالم، غیراشباع و فاقد كلسترول است و تقویت كننده سیستم عصبی ، ‌سیستم عضلانی و ‌عضلات قلب بوده و در ‌بهبود بیماران قلبی - عروقی و افراد با افزایش فشار خون مفید است. دكتر مظفری افزود با عنایت به این كه گردو حاوی مقدار زیادی انرژی است ، به منظور تامین انرژی در افراد سالمند كه نیازمند انرژی زیادی هستند ، مؤثراست. 
این دكتر PH.D تغذیه مصرف گردو را در رشد فیزیكی كودكان نیز مفید دانست و توصیه كرد: والدین سفره غذایی كودكان را با این ماده غذایی غنی كرده تا مقدار انرژی روزانه‌ لازم بدن كودك خود را فراهم كنند. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان مصرف گردو را به صورت‌های مختلف از جمله افزودن این ماده به غذا ، ‌آجیل و شیرینی‌جات توصیه و یادآور شد: افراد می‌بایست در نگهداری و خرید این ماده غذایی نكات بهداشتی را رعایت كنند ، چرا كه گردو منبع غذایی غنی از چربی بوده و چربی موجود در آن در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت اكسیده شده و منجر به تغییر در تركیبات و بروز طعم نامطبوع در آن می‌شود.

 

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی کنیم , چربی, ] [ 12:49 ] [ ............ ]

  

خواص کشمش

خواص کشمش
کشمشها با اینکه شیرین و چسبنده هستند اما باعث خراب شدن دندانها و بیماریهای لثه نمی‌شوند بلکه سلامت آنها را بهبود می‌بخشند...
 

کشمش میوه‌ای است که از خشک کردن انگور بوسیله نور خورشید و یا طی فرایند شیمیایی حاصل می‌شود. کشمکها بسیار کوچک هستند، پوستی چروکیده و مزه‌ای شیرین دارند. کشمشها با توجه به نوع آنها رنگهای متفاوتی دارند.

فواید کشمش

حمایت آنتی اکسیدانی از فنولها

دیده شده است که فنولهایی که در میوه ها یافت می‌شوند، فعالیتهایی آنتی اکسیدانی دارند و از تخریبهای سلولی که در بدن رخ می‌دهند و پایه‌ای اکسیژنی دارند جلوگیری می‌نمایند.

فلاونولزی (نوعی از فنول که از خانواده فلاونوئید می‌باشد)  در کشمش وجود دارد و طی فرایند تبدیل انگور به کشمش کمتر می‌شود.

بروم برای سلامت استخوانها

اگر چه خیلی کم از خواص بروم شنیده ایم، اما باید بدانیم که بروم ماده معدنی است که رابطه‌ای مستقیم با سلامتی دارد و در سلامت استخوان زنان نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. بروم ماده‌ای است که برای تبدیل استروژن و ویتامین D به شکلهای فعال آنها، مورد نیاز است. بعد از یائسگی در زنان میزان استروژن کاهش می‌یابد و باعث حساس شدن استخوانها می‌گردد تا آنجا که هورمون پاراتیروئید دستور به برداشت کلسیم از استخوانها را می‌دهد.

مطالعات نشان داده است که بروم از آرتروز استخوانی و پوکی استخوانها جلوگیری می‌کند و تاثیرات مفید  استروژن درمانی در زنانی که به سن یائسگی رسیده‌اند را افزایش می دهد. کشمش بین 50 میوه ایست که حاوی بروم می‌باشد.

 

کشمش سلامت دندان و لثه را افزایش می‌دهد

کشمشها با اینکه شیرین و چسبنده هستند اما باعث خراب شدن دندانها و بیماریهای لثه نمی‌شوند بلکه سلامت آنها را بهبود می‌بخشند. یکی از موادی که در کشمش وجود دارد به نام اسید اولنولیک،‌  برای از بین بردن باکتریهایی که باعث خراب شدن دندانها می‌شوند و همچنین بیماریهای مربوط به دندان  ، بسیارموثر می‌باشند.

کشمش علاوه بر شکر، حاوی فروکتوز و گلوکز نیز می‌باشد که بر خلاف ساکاروز که عامل اصلی بیماریهای دهانی است هیچ دخالتی در خراب شدن دندانها ندارند. بنابراین سعی کنید در غذاهای روزانه خود کشمش مصرف نمایید. کشمش علاوه بر فوایدی که گفته شده از مبتلا شدن به کم‌سویی چشم در بزرگسالان نیز جلوگیری می‌نماید.
  
[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را جایگزین چربی, ] [ 12:47 ] [ ............ ]

  

فندق و خواص آن

فندق

این روزها هر جایی برای عید دیدنی می ‌رویم، می‌ بینیم هر کسی به یکی از مغزهای آجیل علاقمند است؛ برخی تخمه ژاپنی را ترجیح می دهند، برخیپسته و برخی دیگر بادام را دوست دارند. قسمت هایی از آجیل هم، تا مدت ها در ظرف باقی می ‌مانند. فندق یکی از آن دانه‌ هاست که در موردش کم لطفی می ‌‌شود.

ارزش تغذیه ای

فندق خواص و ارزش تغذیه ‌ای زیادی دارد، به همین دلیل از بروز خیلی بیماری‌ ها پیشگیری می ‌کند.

در هر 28 گرم فندق که به طور متوسط معادل 20 عدد مغز آن می باشد، 176 کالری انرژی نهفته است. این مقدار فندق دارای 17 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می باشد.

فندق با داشتن روغنی خاص (اسید اولئیک)، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه مخصوصی را در بین دیگر آجیل‌ ها باز نموده است.

بتاسیتوسترول

بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان(مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد.

بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌ های قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می ‌دارد.

روغن فندق

فندق غنی از روغن است. در واقع 60 تا 70 درصد فندق از روغن تشکیل شده است.

این ساختار و ترکیب روغنی دارای فواید زیر برای بدن است:

تامین انرژی، تنظیم حرارت، محفاظت در برابر عوامل بیرونی و کمک به گردش ویتامین‌های محلول در چربی.

در روغن فندق، برخی اسیدهای چرب وجود دارند که اعمال مهمی را برای بدن انجام می‌ دهند؛ به عنوان مثال "اسید اولئیک" موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می‌کند(کلسترول را به میزان 2/26درصد کاهش می ‌دهد)، قند خون را تنظیم می ‌کند و آپوپروتئین A-1 را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش می ‌دهد(به میزان 25 درصد) و آپوپروتئین B که مضر می ‌باشد را کاهش می ‌دهد(به میزان 5/7 درصد).

دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، "اسید لینولئیک" است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.

ویتامین های فندق

فندق

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.

ویتامین E

ثابت شده است که مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌ های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه ‌های قلب و دیگر ماهیچه‌ های بدن ضروری است.

این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می ‌باشد.

ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول ‌های قرمز خون جلوگیری می ‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم‌ خونی یا آنمی عمل می کند.

از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می ‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجاد کننده سرطان می ‌باشد. اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.

املاح فندق

فندق دارای مواد معدنی زیر می باشد:

کلسیم، که برای رشد استخوان ها و دندان‌ ها ضروری است.

آهن، که در خون ‌سازی نقش دارد.

روی، که نقش مهمی در هورمون‌ های جنسی دارد.

پتاسیم، که برای تحریک سیستم عصبی و عملکرد مناسب عضلات و ماهیچه‌ ها ضروری است.

در نهایت این که:

تحقیقی جدید نشان داده است، افرادی که فندق و یا روغن آن را مصرف می‌ کنند، 50 درصد کمتر از کسانی که هیچ گاه فندق نمی ‌خورند، در معرض خطر مرگ بر اثر حمله ‌های قلبی هستند.

این آجیل دارای مواد تغذیه ‌ای مفیدی برای سلامت قلب است.

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k,چه چیزی را , ] [ 12:47 ] [ ............ ]

  


خواص مغز پسته

مغز پسته از نظر طب قدیم ایران، دارای طبیعت گرم و خشک است. مقدار فراوان آهن موجود در مغز پسته و توانایی بدن برای جذب بالای آن باعث شده که پسته به ماده ای موثر برای درمان کم‌خونی (فقرآهن) معرفی شود. در ضمن پسته حاوی مقداری پروتئین گیاهی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، روی، کلسیم، فسفر و ویتامین (ای) می‌باشد که همه این مواد برای سلامتی مفید می‌باشند


فواید پسته

پسته معده را تقویت می کند

 مغز و دهان را تقویت می کند

 برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است

 خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند

 پسته برای تسکین سرفه مفید است

 اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می کند

 جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مفید است

 

خواص روغن پسته

از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می‌آید که خواص غذایی و درمانی دارد. اسیدهای چرب تشکیل دهنده این روغن به ترتیب عبارتنداز: اسیداولئیک(اسید چرب امگا- 9)، اسید لینولئیک(اسید چرب امگا- 6)، اسید پالمیتیک، اسید استثاریک و اسید لینولنیک(اسید چرب امگا-3).

اسیدهای چرب امگا- 3 باعث کاهش خطر بروز حمله‌های قلبی می‌شوند و به همراه اسیدهای چرب امگا- 6 سیستم ایمنی را تقویت کرده وایکوزانوییدها را تولید می‌کنند. ایکوزانوییدها ترکیبات شبه هورمونی هستند که در تجمع پلاکت های خون، انقباض عروقی، واکنش‌های آلرژیک وایمنی و حالات التهابی نقش دارند


خواص پوست سفید پسته

پوست سفید پسته خاصیت قابض دارد و برای بواسیر بسیار مفید است. باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود. برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب جوشاند و آن را داخل لگنی بریزید و شخصی که این بیماری را دارد برای چند دقیقه در آن بنشیند

 

خواص پوست سبز پسته

پوست سبز پسته از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص زیر می باشد.
1- پوست سبز پسته برای رنگرزی به کار می رود.
2- بهترین دارو برای رفع بوی بد دهان است.
3- جویدن آن باعث التیام زخم های داخل دهان می شود.
4- برای استحکام اثه، مالیدن آن روی لثه یا جویدن آن مفید است.
5- دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد.
6- دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است.
7- برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آن را بنوشید
 

 

پروتئين پسته

بعضي محققان عقيده دارند که پروتئين پسته به اندازه‌اي است که مي‌توان آن را به عنوان جايگزيني براي گوشت و حبوبات دانست. در ضمن روي موجود در آن نيز در رشد سلول‌ها و بافت‌هاي بدن بسيار مؤثر است 

 

مضرات پسته

چربی زیاد موجود در مغز پسته می‌تواند معده را سنگین کند. لذا کسانی که معده ضعیف دارند، نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مغز پسته، طبیعت گرم و خشک دارد و خوردن زیاد آن باعث بروز کهیر و جوش می‌شود. برای رفع گرمی پسته، باید آن را به همراه مواد غذایی که طبیعت سرد دارند مثل خیار، مصرف کرد

مصرف زیاد پسته باعث می شود که مقدار ازت در خون بالا رود و شاید به همین علت است که عده ای معتقدند پسته باعث کثیف شدن خون می شود، البته اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماری های نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه باید از خوردن پسته خودداری کنند

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,دانستنی های ویتامین b12, ویتامین k, ویتامین , ویتامین ها, منابع غذایی ویتامین k, ] [ 12:46 ] [ ............ ]

   

دارچین، به جز درمان اختلال های گوارشی، خاصیت آرامش بخشی دارد. دارچین قند و کلسترول خون را کنترل می کند و از آن برای درمان سوء هاضمه، درد و نفخ معده و اسهال استفاده می شود.

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که دارچین علاوه بر آن که دیابت را کنترل می کند، بر کلسترول خوب و LDL هم اثر می گذارد. افرادی که آلرژی دارند نباید از مصرف دارچین در غذاهای خود پرهیز کنند زیرا موجب تشدید آلرژی نمی شود.

 

اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.

 

دارچین، رمز جوانی است، مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد و بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و به عنوان تب بر استفاده می شود.دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است. اگر حس می کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید. حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است.

 

 خواص درمانی دارچین

[ دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,,,خواص دارچین , خواص خرمالو , خواص هندوانه , خواص هویج , خواص هلو , خواص آناناس , خواص پسته , خواص فندق , خواص کشمش , خواص گردو , خواص بادام زمینی , خواص مویز , خواص انگورخشک , خواص خربزه , خواص انگور, خواص غوره , خواص گیلاس , خواص آلبالو , خواص گوجه سبز , خواص توت فرنگی , خواص پرتغال , خواص نارنگی , خواص لیموشیرین , خواص لیموترش , خواص نارنج , خواص کیوی ,خواص سیب , خواص میوه گلابی, خواص توت خشک , خواص انجیرخشک , خواص زردآلو , درمان کم خونی,خواص برگه زرد آلو , خواص آلو خشک , خواص خشکبار,فواید خوشکبار , چراخشکبار بخریم , خشکبار چیست ,خواص عدس ,خواص ماش , خواص لوبیا,خواص لپه , خواص نخود,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا سفید,خواص حبوبات , حبوبات برای چاقی,,خواص چغندر,خواص میوه ها , میوه , خوردن میوه , میوه برای سلامتی , خواص میوه , میوه برای جلوگیری از بیماریها ,کم خونی, علل کم خونی, تلاسمی , افراد تلاسمی, کم خونی چرا کم خون میشویم , مشکلات ازدواج فامیلی, رژیم , رژیم گرفتن , مضرات رژیم , کربوهیدرات ,5خطررژیم فاقدکربوهیدرات, روغن زیتون , مصرف روغن زیتون , فوایر روغن زیتون, 9دلیل خوب برای مصرف بیشترروغن زیتون,ویتامین b12,ویتامین ,د, ] [ 12:43 ] [ ............ ]

 تابستان گرم با عرقیات خنک

تخم شربتی در حقیقت دانه گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب دار ایندانه ها آب جذب کرده و برای رفع عطش در طولانی مدت (روزه داری) بسیار مفید هستند. عرقیات با طبیعت گرم و سرد از عرقیات با طبیعت گرم می توان به گلاب،بهارنارنج، آویشن، عرق نعناع، عرق پونه، عرق چهل گیاه، عرق بادرنجبویه، عرقبومادران، عرق شوید، عرق کاکوتی، عرق گزنه، عرق نسترن و عرق رازیانه اشاره نمود. عرقیات سرد هم شامل عرق کاسنی، عرق شاتره و عرق خارشتر و عرق بید هستند. معمولا خاصیتعرقیات گیاهی که طبیعت گرم دارند زودتر از بین می رود و معمولا تاریخ مصرف آن ها یک ساله است. بعضی از انواع عرقیات طعم فوق العاده تلخی دارند و خوردن آن ها به ویژه برای کودکان سخت است (مثل کاسنی، نعناع و بید)، لذا می توان آن ها را با نبات، عسل یا کمی آب میوه مخلوط نمود. این عمل، خاصیت آن ها را کاهش نمی دهد. شربتعرقیات تهیه شربت عرقیات آسان است. یک دوم پارچ را از عرق پر کرده و بقیه را آب و شکر اضافه کنید. اگر مایل باشید می توانید خاکشیر یا تخم شربتی را با هر یک از این عرقیات میل کنید. شربت بیدمشک یکی از پر طرفدارتریننوشیدنی ها است، چون خوردن آب سرد و میوه های تابستانی معده را حساس می کند و باعث بروز سردرد در افراد کم خون می شود، اما عرق بیدمشک درست برای همین موضوع آفریده شده است، زیرا این عرق تقویت کننده قلب و معده، خون ساز و ضد سردرد است. از عرقیات با طبیعت گرم می توان به گلاب، بهارنارنج، آویشن، عرق نعناع،عرق پونه، عرق چهل گیاه، عرق بادرنجبویه، عرق بومادران، عرق شوید، عرق کاکوتی، عرق گزنه، عرق نسترن وعرق رازیانه اشاره نمود اگر خیلی گرمایی هستید و زیاد بیرون منزل و در آفتاب کار می کنید حتما یک لیوان شربتعرق شاتره بنوشید. شاتره اثر بسیار قوی ضدعطش و گرمازدگی دارد، خون را تصفیه می کند و صفرابر است. در تابستان به علت مصرف زیاد هندوانه و میوه بهتر است برای جلوگیری از نفخ و معده درد، عرق نعناع مصرف شود.شربت بهار نارنج هم برای افرادی که مشاغل پراسترس دارند و گرمای تابستان آن ها را عصبی می کند، بسیار مناسب است. از موارد مهم دیگری که در تابستان مصرف آن ها توصیه می شود، می توان به شربت سکنجبین،خاکشیر، تخم شربتی، به لیمو و ... اشاره نمود. زکریای رازی گفته است نوشیدن شربت سکنجبین منافع بسیار دارد. یکی از منافع سکنجبین آن است که چون آن را با یخ خنک کرده و بنوشند، صفرا را می برد و از التهاب حرارتمعده می کاهد و بلغم معده و روده را خارج می کند. اگر سکنجبین را با ریشه و تخم کاسنی مخلوط کرده و کمیگلاب به آن اضافه کنند، نوشابه ای پر سود می شود. به خصوص برای کسانی که دچار گرفتگی معده شده اند و یانفخ دارند بسیار مفید است (برای مبتلایان به زخم معده و روده مضر است). برای رفع گرمازدگی بهتر است عناب را در آب جوشانده و با کمی شکر به صورت خنک میل کنید. همچنین خوردن مواد سرد و تر مثل تخم خیار، کدو، هندوانه،خربزه، خاکشیر، هندوانه و... مفید است ولی بهترین دارو برای رفع گرمازدگی دم کرده عناب و زرشک است که می توان آن را با کمی شکر میل کرد. عرقیات سرد هم شامل عرق کاسنی، عرق شاتره و عرق خارشتر و عرق بید هستند خاکشیر یخ زده و شربت آب لیمو برای جلوگیری از گرمازدگی مفید است، البته باید توجه داشت برای جلوگیری از اسهال، خاکشیر باید به شکل یخ زده یا همراه خرده یخ مصرف شود. در غیر این صورت ملین و اسهال آور است. با توجه به آلودگی هوا مصرف آب لیمو هم به خاطر داشتن ویتامین c توصیه می شود. بهتر است هر روز یا یک روز در میان یک عدد لیمو در آب مصرفی استفاده شود. تخم شربتی در حقیقت دانه گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب دار این دانه ها آب جذب کرده و برای رفع عطش در طولانی مدت (روزه داری) بسیار مفید هستند. به لیمو هم به صورت درختچه ای است که از برگ آن استفاده می شود. همچنین ادرارآور و رفع کنندهسرگیجه بوده و کاربرد فراوانی دارد. 

 نوشابه های انرژی زا نخرید و ننوشید

مصرف بیش از حد نوشابه های انرژی زا می تواند به نوعی عادت پذیری در افراد ایجاد کند، خستگی های مفرط و دفع بیشتر آب در ورزشکار از عوارض دیگر مصرف این نوعنوشابه ها است. تا به حال نوشابه انرژی زا نوشیده اید؟ اگر جوابتان مثبت است یک قدم از سلامتی دور شده اید. خریدن نوشابه های انرژی زا ممکن است فقط پول هدر دادن باشد. بر اساس یافته های یک تحقیق جدید، احتمال دارد که مردم با خریدننوشیدنی های ورزشی و پودرهای پروتئینی بدنسازی گران قیمت فقط پولشان را هدر دهند. به گزارش ژورنال پزشکی بی بی سی و برنامه پانوراما در تحقیقی که در این باره انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای اثبات تأثیری که گفته می شود محصولات ورزشی دارند، شواهد روشنی موجود نیست. یک تیم از دانشگاه آکسفورد 431 ادعا را درباره 104 مورد آگهی محصولات ورزشی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که جای خالی تحقیقات درست و با کیفیت در این عرصه به شکل نگران کننده ای احساس می شود و لازم است مطالعاتی برای آگاه کردن مصرف کنندگان انجام بگیرد. لوکوزید، پرفروش ترین نوشابه انرژی زای بریتانیا است. در تبلیغات این نوشابه آمده است که ایننوشابه، سوختی محسوب می شود برای تقویت بنیه ورزشی و کمک می کند که مصرف کنندگان را برای مدت طولانی تر با انرژی تر نگه دارد. دکتر هنگان، سرپرست تیم تحقیق آکسفورد که بر روی پرونده لوکوزید تحقیق کرده است، در این باره می گوید که شواهد برای تایید این ادعا بسیار ضعیف است و شامل حال همه مصرف کنندگان نمی شود. به گفته وی به طور کلی چیزی وجود ندارد که تایید کند، نوشیدنی های کربوهیدراتی موجب افزایش توانایی های ورزشی می شوند. این موضوع درباره انواع و اقسام پودرهای ورزشی هم صدق می کند. عوارض نوشابه های انرژی زا در این باره نیز رئیس شورای تغذیه کمیته ملی المپیک با اشاره به محتویات نوشابه های انرژی زا هشدار می دهد: کافئین موجود در این نوشیدنی علاوه بر تأثیر منفی در سلامت چشم، باعث افزایش خطر بروز سنگ کلیه شده و شکر آن نیز خطر بروز بیماری دیابت را در پی دارد. مدتی است نوشیدن این نوع نوشابه ها با استقبال عمومی رو به رو شده است و مردم آن ها را که معمولا تولید شده در کشورهای دیگر هستند از فروشگاه ها برای مصرف در منزل خریداری می کنند یا ورزشکاران آن ها را به امید داشتن انرژی بیشتر در ورزش می نوشند، در حالی که این نوعنوشابه ها سرشار از کافئین و شکر هستند. به طور کلی چیزی وجود ندارد که تایید کند، نوشیدنی های کربوهیدراتیموجب افزایش توانایی های ورزشی می شوند. این موضوع درباره انواع و اقسام پودرهای ورزشی هم صدق می کند «کافئین موجود در این نوشابه ها قدرت جذب بالا را در تمام بافت های بدن دارد، روی سلامت چشم تأثیر منفی می گذارد و همچنین موجب تشدید بیماری در مبتلایان به سنگ کلیه می شود!» این هشداری است که دکتر کاوه خبیری به مردم درباره ضررهای این نوع نوشابه ها می دهد. مصرف بیش از حد نوشابه های انرژی زا می تواند به نوعی عادت پذیری در افراد ایجاد کند، خستگی های مفرط و دفع بیشتر آب در ورزشکار از عوارض دیگر مصرف این نوعنوشابه ها است. رئیس شورای تغذیه کمیته ملی المپیک، شکر فراوان را از دیگر ترکیبات نوشابه های انرژی زا می داند و می گوید: میزان شکر موجود در این نوشابه ها 19 تا 20 درصد است که خود به عنوان پایه انرژی می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. پوکی استخوان نوشابه های انرژی زا، شکر و کافئین فراوان دارند در حالی که نوشابه های ورزشی به منظور متعادل کردن میزان مواد قندی، آب و مواد مغذی مصرف می شوند. نوشیدنی های ورزشیترکیباتی متفاوت با نوشابه های انرژی زا دارند، مواد تشکیل دهنده نوشابه های ورزشی، آب، کربوهیدرات (قند) واملاح است که متأسفانه مصرف این نوشابه در میان کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کرده است و هیچ تأثیری به غیر از این که مشکلات پوکی استخوان را تشدید کند ندارد. مصرف نوشابه های ورزشی مساوی با دوپینگ خبیری در خصوص نوشیدنی های ورزشی که ورزشکاران به صورت دست ساز مصرف می کنند، می گوید: کربوهیدرات این نوع نوشیدنی بیشتر از 8 درصد نباید باشد زیرا مشکلاتی از قبیل افزایش قند و به دنبال آن افزایش انسولین بدن، افت سریع قند خون و احساس خستگی را در پی دارد. ورزشکارانی که در مناطق با رطوبت نسبی زندگی می کنند یا افرادی که تعریق شدید دارند، چون دفع الکترولیت در این افراد بالاست توصیه می شود مقداری نمک طعام و کلرید سدیم معمولی را در 1 تا 5/1 گرم این محلول اضافه کنند. برخی کارخانه های تولیدکننده نوشابه های ورزشی در جهت ایجاد رقابت برای فروش، ترکیباتی که روی بطری قید نمی شود را اضافه می کنند که به نوعی ورزشکار را ترغیب کند از انواع مارک های خاصی از نوشیدنی استفاده کند که مسئله عدم قید ترکیبات، ممکن است خطرآفرین باشد. مصرف نوشابه های ورزشی تولید کارخانه ها به هیچ وجه به ورزشکاران و افراد عادی توصیه نمی شود و جزو مواد ممنوعه برای ورزشکاران است، اگر فردی از روی ناآگاهی از این مواد استفاده کند و تست دوپینگ انجام دهد جواب آزمایش او مثبت خواهد بود. مواد به کار رفته در نوشابه های انرژی زا نوشابه های انرژی زا در واقع نوشیدنی هایی هستند که افزودنی هایی از قبیل محرک های مجاز، ویتامین ها (خصوصا ویتامین b ) و مواد معدنی که تولیدانرژی می کنند، در آن ها به کار رفته است. دیگر مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی ها اغلب؛ کافئین، گیاه گوارانا (guarana )، دانه قهوه، ساخارین، کراتین و... هستند. در برخی از آن ها ممکن است مقدار زیادی گلوکز یا شکر نیز به کار رفته باشد. این نوع از نوشیدنی ها بیشتر در میان جوانان، دانش آموزان، افراد پرتحرک و ورزشکاران طرفدار دارد. برای این که این نوشیدنی ها هر چه بیشتر به نوشابه های عادی شبیه شوند، به اغلب آن ها اسانس و رنگ اضافه می کنند. 

 مخلوط آب لیمو و آب گرم؛ ضامن سلامت بدن

اگر این مخلوط را به طور منظم مصرف کنید شاهد تأثیرات مثبت آن بر سلامت بدنتان خواهید بود. برای استفاده از این روش فقط آب یک عدد لیمو را درون یک لیوان آب گرمبچکانید و از منافع آن بهره ببرید. اگر مخلوط آب لیمو با آب گرم را هر روز میل کنید شاهد اثرات مثبت آن به شرح زیر خواهید بود: تقویت سیستم ایمنی بدن لیمو سرشار از ویتامین c و پتاسیم است. ویتامین c می تواند سیستم دفاعی بدن را در برابرحملات ویروس آنفلوانزا افزایش داده و تقویت کند و پتاسیم نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده وفشار خون را کنترل کند. کاهش وزن نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می شود. لیمو با داشتن پکتین موجبکاهش اشتها می شود. پس بهتر است زمانی که تحت رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید از مصرف لیمو غافل نشوید. ترکیب آب گرم و لیمو کمک خوبی برای هضم محسوب می شوند آب گرم می تواند دستگاه گوارش و حرکات حلقوی ماهیچه ای دیواره روده را تحریک کند و لیمو نیز می تواند مواد معدنی و ویتامین ها را تأمین کرده و حتی به عنوان یک پادزهر برای سموم موجود در سیستم گوارش عمل کند. مدر است لیمو ادرار آور است و باعث می شود عمل دفع نیز به راحتی صورت گیرد. به این ترتیب موجب سلامت بیشتر دستگاه ادراری خواهد شد. لیمو سرشار ازویتامین c و پتاسیم است. ویتامین c می تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر حملات ویروس آنفلوانزا افزایش داده و تقویت کند و پتاسیم نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و فشار خون را کنترل کند کاهش چین و چروک های پوست ویتامین c موجود در لیمو می تواند چین و چروک و لکه های پوستی را کاهش دهد. آب لیمو برای از بین بردن سمومی که موجب عدم سلامت پوست می شوند کاربرد مفیدی دارد. قطرات لیمو برای مراقبت از قلب تحقیق نشان داد آب لیمو و قطراتی از آن در لیوان آب باعث می شود خون در رگ ها لخته نشود. محققان مرکز ملی مطالعات قاهره گفتند: خون پس از نوشیدن آب لیمو با سرعت از رگ ها بالا می رود. لیمو و گلودرد برای گلو درد بهترین دارو لیمو ترش است. یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد.

 چای: از گفته ها تا واقعیت

چای نیز مانند قهوه حاوی کافئین یا تئین است. این مولکول باعث بی خوابی در افراد حساس می شود. چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه ی ما ایرانی هاست. طعمآن دلچسب است و در عین حال خواص زیادی هم دارد. اما در مورد چای حرف و حدیث هایی وجود دارد مثل این که باعث سوزش معده می شود، نباید بیش از یک دقیقه دم بکشد وگرنه خواصش از بین می رود، به اندازه ی قهوه کافئین دارد و غیره. در این مطلب قصد داریم واقعیت خواص چای را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید. چای حاوی فلاوونوئیدها است درست است. فلاونوئیدها مولکول هایی هستند که با التهاب مقابله می کنند. باید بدانید که التهاب ها در ایجادمشکلات قلبی و مغزی تأثیر زیادی دارند. چای به دلیل دارا بودن این مولکول های ضد التهاب نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات قلبی و مغزی دارد. پس بفرمایید یک فنجان چای! محافظت آنتی اکسیدانی چای، فوری است این باور اشتباه است. بعضی ها فکر می کنند تا چای را می نوشند بلافاصله آنتی اکسیدان های آن فعال می شود. اما باید بدانید که تأثیر آنتی اکسیدانی این نوشیدنی پرطرفدار حدود 2 ساعت بعد از مصرف فعال می شود. شاید یادآوری این نکته بد نباشد که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد نیز مولکول هایی هستند که باعث پیری و ایجاد التهاب در بدن می شوند. کافئین موجود در چای یا قهوه مولکولی است که باعث می شود عضله ی مری شل شود. این مسئله نیز باعث ریفلاکس معده یا همان بازگشت اسید از معده می شود. برای همین شما احساس سوزش معده می کنید اگر می خواهید از حداکثر خواص چای برخوردار شوید نباید بیش از 1 دقیقه دم بکشد این باور اشتباه است. پولیفنول های موجود در چای به آرامی پخش می شود. بنابراین لازم است که چای به مدت بیشتری دم بکشد تا ترکیبات آن آزاد شود. در مورد چای سبز لازم است که به مدت 10 دقیقه دم بکشد تا خواص آن بهتر جذب بدن شود. چای باعث بی خوابی می شود درست است. چای نیز مانند قهوه حاویکافئین یا تئین است. این مولکول باعث بی خوابی در افراد حساس می شود. اگر شما هم با مشکل بی خوابیدست به گریبان هستید بهتر است از ساعت 4 بعد از ظهر به بعد چای ننوشید؛ و یا اینکه از چای های دکافئینه (کمکافئین) استفاده کنید. همه می توانند خودشان چای را دکافئینه کنند درست است. دکافئینه کردن یعنی اینکه کاریکنید تا کافئین موجود در چای کم شود. این کار بسیار ساده است. اگر نسبت به کافئین حساس هستید و بی خواب می شوید به راحتی می توانید چایتان را دکافئینه بکنید. کافئین جزو اولین مولکول هایی است که در چای پخش می شود. برای همین کافی است در موقع دم کردن چای مقدار کمی آب روی آن بریزید، کمی صبر کنید و سپس آب را خالی کنید. در این صورت حدود 80 درصد از کافئین آن از بین می رود. دوباره آب روی چای بریزید و بگذارید دم بکشد. در این صورت چای شما بدون کافئین خواهد شد. تمام انواع چای ها کافئین یکسانی دارد این باور اشتباه است. کافئین موجود در چای سفید بسیار کم است. این ماده در چای سبز کمی بیشتر اما در چای سیاه مقدار آن از همه ی انواع دیگر چای ها بیشتر است. چای باعث سوزش معده می شود این گفته کاملا درست است. کافئین موجود در چای یاقهوه مولکولی است که باعث می شود عضله ی مری شل شود. این مسئله نیز باعث ریفلاکس معده یا همان بازگشت اسید از معده می شود. برای همین شما احساس سوزش معده می کنید. چای بدون قند و شیر بدونکالری است بله کاملا درست است. قند و یا شیر است که به چای کالری تحمیل می کند. چای بدون شیر و قند بین 0 تا 2 کالری دارد که تقریبا هیچ است. در بین انواع چای ها، چای سبزی فلاونوئیدهای بیشتری دارد زنان باردار بایدمصرف چای را کم کنند درست است. باز هم پای کافئین در میان است. در واقع کافئین مشکل ساز است. البته توجه داشته باشید که کافئین موجود در چای بسیار کمتر از قهوه است. چای سبز حاوی فلاونوئیدهای بیشتری است بله درست است. در بین انواع چای ها، چای سبزی فلاونوئیدهای بیشتری دارد. چای سبز ژاپنی نیز حاوی بیشترینمیزان این مولکول ها می باشد. 

 آب بخور، هم وطن!

این مطلب در مورد تحقیقی در انستیتو تحقیقات تغذیه کشور است که نشان می دهدایرانی ها کمتر از حد استاندارد مایعات می نوشند. همیشه یک پارچ شربت خاکشیر وآب لیموی تازه در یخچال مادربزرگم آماده بود. هر وقت از راه می رسیدیم، آن را در کاسه چینی های گل قرمزش می ریخت و دستمان می داد و می گفت حتما در فصل تابستان شربت خاکشیر و آب لیمو بخوریم نه نوشابه. در حیاط خلوت خانه اش هم پر بود از انواع عرقیات گیاهی که برایمان از خواص آن ها می گفت. آن زمان نوشیدنی هایی که بین مردم مرسوم بود، هم متنوع تر بودند و هم پرخاصیت اما حالا دوای تشنگی مان شده ماءالشعیر، نوشابه و آب میوه های صنعتی. اخیرا تحقیقی در انستیتو تحقیقات تغذیه کشور انجام شده که وضعیت مصرف مایعات را در کشور نشان می دهد. دکتر عصمت ناصری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور، مسوول این تحقیق هستند و گفت وگوی زیر با ایشان در این باره است. به تازگی تحقیقی در مورد میزان مصرف مایعات بین مردم انجام دادید. این پژوهش در بین چه گروه های سنی ای انجام شد و مهم ترین نتایج آن چه بود؟ پژوهش ما در سال گذشته بین 572 نفر که نیمی از آن ها زن و نیم دیگر مرد بودند و در سطوح اقتصادی - اجتماعی مختلف یعنی مرفه، متوسط و کم درآمد قرار داشتند، اجرا شد. این تحقیق توصیفی نشان داد میانگین مصرف روزانه مایعات در تهران 1900 میلی لیتر یا 9/1 لیتر برای هر نفر است. علاوه بر آن، 25 درصد مردم در روز حدود 1 لیتر و 25 درصد دیگر 3 لیترمایعات مصرف می کنند. 3 گروه سنی مدنظر ما بودند؛ 18 تا 29 سال، 30 تا 49 سال و 50 تا 65 سال. نتایج این تحقیق نشان دهنده این بود که مصرف مایعات روزانه در زنان 7/1 لیتر و در مردان 2/2 لیتر است که این اختلاف با توجه به نیاز بیشتر مردان به مایعات، قابل پیش بینی بود. در تحقیق شما بیشترین مایعاتی که مردم مصرف می کردند، چه بودند؟ از میان مایعات مختلف، 50 درصد آب، 25 درصد نوشیدنی های داغ مانند چای، 9 درصد شیر و سایر فرآورده های لبنی مانند دوغ و 6 درصد نوشابه های گازدار مصرف می شود، اما در بین گروه سنی 18 تا 29 سال، مصرف نوشابه های گازدار، انرژی زا و آب میوه بیشتر از سایر مایعات است. عوارض مصرف کم مایعات کم کم بروز پیدا می کند و سردرد، از دست دادن قدرت تمرکز و بی خوابی از این عوارض هستند. به خصوص در سالمندان از دست دادن قدرت تمرکز و بی خوابی بسیار شایع است لازم است به جوانان در این زمینه هشدار داده شود چون تحقیقات نشان داده در افرادی که در نوجوانی و جوانی نوشابه های گازدار مصرف می کنند، در آینده بیشتر خواهد بود. همچنین این تحقیق نشان می دهد مردان بیشتر از زنان آب، چای، نوشابه های گازدار و آب میوه مصرف می کنند. کدام طبقه اجتماعی مایعات بیشتری مصرف می کنند؟ مصرف مایعات در مناطق کم درآمد بیشتر است و اضافه وزن و چاقی نیز در مناطق کم درآمد بیشتر مشاهده می شود و از آنجا که افراد چاق مایعات بیشتری مصرف می کنند، این نتایج قابل توجیه است. بیشترین مایعاتی که این افراد می خوردند، شامل آب و چای بود. آیا می توان گفت ایرانیان مایعات کم مصرف می کنند؟ بله، به طور کلی و با توجه به میانگین مصرف مایعات نسبت به توصیه های بین المللی می توانیم بگوییم مصرف مایعات به خصوص در گروهی از جمعیت کم است. در تحقیقی که انجام شد، دلایل مردم برای خوردنمایعات را نیز بررسی کردیم. بیشترین علت مصرف، رفع تشنگی عنوان شده و دومین علت از روی عادت و کمتر از10 درصد گفتند برای رفع نیاز روزانه بدن، مایعات می خورند و البته در این بین بیشتر افراد علت خوردن چای را به دست آوردن آرامش می دانستند. این آمارها نشان می دهد مردم اطلاعات کافی در مورد نوشیدنی ها، خواص آن ها و نیاز بدن ندارند. شاید بتوانیم بگوییم در کشور ما تنوع نوشیدنی و مایعات کم است و نوشیدنی های مرسوم، فقط دوغ ونوشابه هستند. به نظر شما، چگونه می توانیم در خوردن مایعات، تنوع ایجاد کنیم؟ مصرف مایعات کافی خیلی به تنوع ربطی ندارد چون معمولا تمایل مردم به مایعاتی که قابل دسترس تر هستند و راحت تر آماده می شوند، بیشتر است. از سوی دیگر، زمانی که صحبت از تنوع می شود، ناخودآگاه بحث نوشیدنی های صنعتی به میان می آید که آن ها نیز بی نقص نیستند. در قدیم مردم عرقیات گیاهی زیاد مصرف می کردند که بسیار سالم و مفید بودند، اگر بتوانیم این عرقیات را در بطری های کوچک و با کیفیت مناسب تولید کنیم، مردم از این نوشیدنی ها استقبال خواهند کرد. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از مردم که هر روز در بیرون از منزل فعالیت می کنند، به دلیل آنکه سرویسبهداشتی در سطح شهر نیست، از خوردن مایعات صرف نظر می کنند و در منزل نیز تمایل به مصرف مایعات ندارند بنابراین باید به مردم در مورد الگوی صحیح مصرف مایعات آموزش داد و امکانات بهداشتی را برایشان فراهم کرد. هر فرد به طور متوسط به چه میزان مایعات نیاز دارد؟ کار بسیار مشکلی است که یک توصیه کلی برای مصرف مایعاتداشته باشیم چون بر اساس وزن بدن، شرایط آب و هوا، میزان تعریق، نوع فعالیت، سن و نوع لباس، میزان مورد نیازمایعات تفاوت می کند، اما سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند هر زن روزانه 2/2 لیتر و هر مرد 9/2 لیتر مایعاتمصرف کند. بیشترین علت مصرف، رفع تشنگی عنوان شده و دومین علت از روی عادت و کمتر از10 درصد گفتند برای رفع نیاز روزانه بدن، مایعات می خورند و البته در این بین بیشتر افراد علت خوردن چای را به دست آوردن آرامش می دانستند عوارض مصرف کم مایعات کم کم بروز پیدا می کند و سردرد، از دست دادن قدرت تمرکز و بی خوابی از این عوارض هستند. به خصوص در سالمندان از دست دادن قدرت تمرکز و بی خوابی بسیار شایع است ولی در بیشتر موارد این گروه از ترس تکرر ادرار شبانه، از بعد از ظهر مایعات نمی خورند که همین کار باعث غلیظ شدن ادرار و بروزبیماری های کلیوی در آن ها خواهد شد. در گرما و در روزهای اوج آلودگی هوا چه نوشیدنی هایی را توصیه می کنید؟ در روزهای گرم سال شربت آب لیمو و خاکشیر برای پیشگیری از گرمازدگی و رفع تشنگی مناسب است. علاوه بر آن، عرقیاتی که طبع سرد دارند برای تابستان توصیه می شوند، اما در زمان آلودگی هوا، بهترین نوشیدنی ها، آب میوه های طبیعی هستند که به دلیل آنتی اکسیدان های شان تأثیرات آلودگی هوا بر بدن را کم می کنند. 

 نوشیدن چند فنجان قهوه در روز در پیشگیری از انواع سرطان ها موثر است

گرچه قهوه بهترین منبع برای دریافت آنتی اکسیدان در بدن نیست اما محققین می گویند قهوه در پیشگیری از انواع سرطان در مردان و زنان موثر است . کارشناسان نوشیدن چندین فنجان قهوه را در روز برای جلوگیری از سرطان روده توصیه کردند. کارشناسان توصیه کردند که با نوشیدن جندین فنجان قهوه در روز از خطر سرطان رودهکاهش می یابد. موارد ابتلا به سرطان روده در هر سال در حال افزایش است و بیش از 40 هزار نفر در انگلستان به این بیماری مبتلا می شوند. یادگیری این نکته که این بیماری میزان مرگ و میر بالایی (هر سال 16000 نفر با این سرطان می میرند) دارد برای صنعت پزشکی میتواند مفید باشد. برخی از مهم ترین عواملخطر ابتلا به سرطان روده، رژیم غذایی غنی از چربی، مصرف سنگین از گوشت قرمز، عدم ورزش و غیره است. آخرین تحقیقات توسط محققان در موسسه ملی سرطان ایالات متحده در راکویل، ایالت مریلند انجام شده است. محققان به طور کامل از 490 هزار مرد و زن در تحقیقات خود عادت های غذا خوردن و نوشیدن آنها را بررسی کردند و سپس میزان ابتلا به سرطان روده در میان مصرف کنندگان قهوه و افرادی که قهوه نمی نوشیدند را مورد مقایسه قرار دادند. محققان از یافته های تحقیقات اخیر خود، خاطر نشان کردند که تمام آن دسته از داوطلبان که چهار فنجان قهوهدر روز می نوشیدند، 15 درصد کمتر از سایرین خطرات تومور در آنها دیده شد. 
سرطان روده بزرگ به عنوان یک بیماری شایع و در عین حال قابل پیشگیری، همواره توجه مراکز سلامت و بهداشتیسراسر دنیا را به خود جلب کرده است. این سرطان دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان ها را به خود اختصاص داده است. اکثر موارد، سرطان روده در کشورهای غربی تحت عنوان سرطان روده ای منفرد و بعد از 50 سالگی بروز می کند. در سال های اخیر در کشور ایران آمارهای به دست آمده از سرطان روده نشان می دهد که حدود 30 الی 40 درصد موارد این سرطان در سنین پایین تر از 50 سال بوده و سابقه خانوادگی از نظر وجود سرطان های غیر روده ای و همچنین روده ای در بین افراد مبتلا بیشتر است و این خود مؤید وجود الگوی اپیدمیولوژی متفاوت با کشورهای غربی می باشد. 
● قهوه ضدسرطان است محققان ژاپنی دریافتند که قهوه در پیشگیری از سرطان بویژه در زنان جلوگیری می کند. محققان ژاپنی دریافتند، نوشیدن سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان را بویژه در زنان کاهش می دهد. بانوشیدن قهوه تا 50 درصد در زنان خطر ابتلا به سرطان کم می شود.بر اساس این گزارش، این درصد در مردان کمتر بوده و نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز پاسخگوی ارگانیزم بدن آنها در پیشگیری از سرطان نیست 
● قهوه، دشمن سرطان پروستات سرطان پروستات شایع ترین بیماری در مردان است. درمان های مختلفی برای اینبیماری وجود دارد اما هیچ گاه بیمار را راحت نمی گذارد. نتیجه تحقیقی جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه می تواند خطر سرطان پروستات مهاجم و پیش رونده را کاهش دهد. این مطالعات که روی 50 هزار مرد در مدت 20 سال انجام شده نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان های پیش رونده در مردانی که زیاد قهوه می نوشند، 60 درصد کمتر از مردانی است که اصلا قهوه مصرف نمی کنند. قهوه در نحوه تجزیه شکر در بدن شخص و نیز میزان هورمون های جنسی که هر دو با سرطان پروستات ارتباط دارند تاثیر می گذارد. 
دکتر کاترین ویلسون، پژوهشگری که در مطالعات شرکت داشته است، می گوید: «تاکنون بین شیوه زندگی انسان وخطر ابتلا به سرطان پروستات به خصوص سرطان های پیش رونده و مهاجم ارتباطی یافت نشده بود به همین جهت اگر در مطالعات دیگر نیز ارتباط مصرف قهوه با سرطان پروستات تایید شود، 
کشف این ارتباط پیشرفت مهمی در پیشگیری و درمان این سرطان است.» البته پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند کدام یک از ترکیبات قهوه ممکن است تاثیر مثبت داشته باشد و تاکید می کنند که رسیدن به نتیجه قطعی نیازمند تحقیقات بیشتری در این باره است. ولی دکتر ویلسون می گوید این تحقیقات حداقل این موضوع را تایید می کند که نباید نگرانی از ابتلا به سرطان پروستات سبب شود که شخص نوشیدن قهوه را ترک کند. بررسی های قبلی در مورد تاثیر مصرف نوشیدنی های کافئین دار روی سرطان پروستات به نتایج متفاوتی رسیده بود. 
البته کارشناسان می گویند توصیه این نیست که مردان به مصرف بیش از حد قهوه عادت کنند به خصوص که مصرف کافئین زیاد از نظر سلامت می تواند مشکلاتی ایجاد کند ولی مردانی که هم اکنون از خوردن روزانه یک فنجان قهوهلذت می برند، می توانند اطمینان خاطر پیدا کنند که لازم نیست به خاطر ترس از سرطان پروستات، نوشیدن قهوه را کنار بگذارند. 
● شانس ابتلا به سرطان سینه با مصرف قهوه کاهش می یابد سرطان سینه جزء سرطان های نسبتا شایع و خطرناک در بین زنان می باشد. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می دهند. باید توجه داشت یک رژیم غذایی سالم بر پایه ی منابع گیاهی در مقایسه با رژیم هایپرچرب و حاوی منابع حیوانی می تواند تا حد زیادی در پیشگیری از این سرطان مؤثر باشد. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، معمولا مصرف میوه و سبزی تازه و مواد غذایی حاوی فیبرهای گیاهی را توصیه می کنند. براساس پژوهش های اخیر قهوه نیز از موادی غذایی است که از بروز سرطان سینه جلوگیری می کند. 
بر اساس این مطالعه افرادی که قهوه می نوشند نه تنها از طعم این نوشیدنی لذت می برند، بلکه خطر ابتلا به سرطان در این افراد نیز کاهش می یابد. طبق این مطالعه نوشیدن قهوه بخصوص سبب کاهش سرطان سینه نوع er-negative(سرطان سینه استروژن منفی) می گردد. 
در این مطالعه، پژوهشگران سوئدی فاکتورهای مربوط به شیوه زندگی و مصرف قهوه را در زنان مبتلا به سرطان سینهدر مقایسه با زنان سالم مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند شیوع سرطان سینه در میان مصرف کنندگان قهوه کمتر از افرادی است که بندرت قهوه می نوشیدند. با وجود این، طبق این مطالعه چندین فاکتور مربوط به شیوه زندگی نیز برسرطان سینه تاثیرگذار هستند؛ این فاکتورها شامل سن یائسگی، میزان فعالیت بدنی، وزن، تحصیلات و سابقه خانوادگی سرطان سینه می باشند. محققین با در نظر گرفتن این فاکتورها دریافتند که اثر محافظتی قهوه تنها برسرطان سینه نوع er-negative دیده می شود. 
در مورد اثرات سودمند قهوه اطلاعات متناقصی وجود دارد؛ این امر شاید به شیوه آماده سازی قهوه و یا نوع دانه قهوهانتخاب شده بستگی داشته باشد. 
پژوهشگران بیان می دارند که از آنجایی که مصرف قهوه تاثیری در کاهش سرطان سینه نوع er-positive نداشت، نمی توان اثرات محافظتی قهوه را به فیتواستروژن موجود در آن نسبت داد. 
همانطور که می دانیم یک رژیم غذایی سالم می تواند تا حد زیادی در پیشگیری از این سرطان مؤثر باشد. طبق این مطالعه اثرات سودمند مصرف قهوه در پیشگیری از سرطان سینه نوع er-negative در زنان محرز می باشد، اگرچه مکانیسم دقیق و ترکیباتی که سبب این اثر قهوه می گردند، هنوز مشخص نشده است، در ضمن باید توجه داشت تمامی انواع قهوه دارای این اثر نمی باشند. 
● سه فنجان قهوه دشمن سرطان کبد 
محققان سنگاپوری موفق به شناسایی 2 نوع چربی در دانه های قهوه شده اند که خاصیت محافظت از کبد در برابرخطر ابتلا به سرطان را دارد. 
این مطالعه که در سال 1993 میلادی آغاز شده و روی 63 هزار مرد و زن چینی تبار 45 تا 74 ساله صورت گرفته، یافته های جدیدی را درباره خواص قهوه آشکار کرد. 
مصرف دست کم سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 44 درصد کاهش می دهد. همچنین قابل ذکر است که مصرف 4 فنجان قهوه یا بیشتر در شبانه روز خطر ابتلا به دیابت را تا 30 درصد کاهش می دهد. 
● پیشگیری سرطان پوست با قهوه مطالعات اخیر نشان می دهد که قهوه را هم باید به لیست مواد غذایی که از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کنند ، اضافه کرد. امکان به وجود آمدن کارسینوم سلول بازال (basal cell carcinoma)–شایعترین شکل سرطان پوست- در زنانی که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند، 21 درصد کمتر از زنانی است که فقط یک فنجان قهوه در ماه می نوشند. این در صد در مردان به 10 درصد کاهش می یابد. رئیس این پروژه تحقیقاتی اظهار داشت:” به نظر می رسد که این اثر حفاظتی به دلیل کافئین است و خطر ابتلا به سرطان پوست در افرادی که در این تحقیق، از قهوه بدون کافئین استفاده کرده اند، کاهش نیافته. به علاوه، هر قدر که کافئین قهوهبیشتر باشد، خطر گسترش تومور کمتر می شود اما این بدان معنا نیست که می توان به جای استفاده از کرم ضد آفتاب قهوه نوشید یا با نوشیدن قهوه می توانند زمان بیشتری را زیر آفتاب سپری کرد!!” کارسینوم سلول بازال، تومور بدخیمی است که 80 درصد تومور های سرطان پوست را شامل می شود. بر اساس آمار سالانه 2٫8 میلیون نفر در ایالات متحده به سرطان پوست مبتلا می شوند. این نوع تومور به ندرت به دیگر قسمت های بدن سرایت می کند به همین دلیل به ندرت باعث مرگ می شود. آفتاب گرفتن بیش از حد یا استفاده از اشعه ماورا بنفش برای برنزه شدن عامل اصلی ابتلا به این سرطان شناخته شده است. محققان دریافتند که کاهش خطر گسترش کارسینوم سلول بازال در افرادی که قهوه می نوشند مشابه افرادی است که همین مقدار کافئین را از منابع غذایی دیگر مانند چای، شکلاتو سودا دریافت می کنند. به هر حال، هنوز هیچ رابطه ای بین کافئین و ملانوما– کشنده ترین نوع سرطان پوست یا کارسینوم سلول سنگفرشی- پیدا نشده، یعنی کافئین بر روی ابتلا و گسترش ملانوما تاثیر ندارد. اما آزمایش بر رویموشها نشان می دهد که ممکن است کافئین مانع از ابتلا به ملانومایی شود که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش به وجود آمده، البته در حال حاضر این تحقیقات ادامه دارد. 

 سنگ کلیه دارید؟ نوشیدن چای جوشیده ممنوع!

افرادی که تمایل به مصرف چای فوری دارند بهتر است از چای سبز استفاده کنند، زیرا این نوع چای حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. یک جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با اشاره به این که مصرف شیر همراه با چای برای بیماران سنگ ساز مناسب است گفت: مصرف شیر همراه با چای موجب می شود اگزالات چای با کلسیم شیرترکیب بزرگی ایجاد کند که این ترکیب به علت بزرگی نمی تواند از روده جذب خون شود و باعث کاهش جذب اگزالات چای شده، مانع از جذب کلسیم شیر از طریق خون می شود که این واکنش برای بیمارانی که دچار سنگ های کلیوی کلسیمی هستند بسیار مناسب است. دکتر سیمین وحیدی با اشاره به این کهچای یخ حاوی مقدار فراوانی اگزالات است، گفت: افراط در مصرف قهوه فوری و چای یخ به دلیل بالا بودن مواد نگه دارنده نیترات موجب ایجاد آسیب در بافت های مختلف بدن از جمله سیستم ادراری می شود. وی در ادامه افزود: افرادی که تمایل به مصرف چای فوری دارند بهتر است از چای سبز استفاده کنند، زیرا این نوع چای حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر این که چای دم کرده به دلیل مقدار کم اگزالات آسیب کمتری به بافت کلیوی وارد می کنند گفت: چای نباید بیش از حد جوشیده شود، جوشیدن زیاد موجب افزایش اگزالات موجود در آن می شود. دکتر وحیدی با بیان این که چای دفع ویتامین c را از بدن تشدید می کند گفت: مصرف چای کم رنگ مانع از دفع ویتامین c می شود، لذا بهتر است برای افزایش فواید چای همراه با آن از ترکیباتلیمو، برگ به لیمو و ادویه جاتی مانند: دارچین، هل، بهارنارنج و تخم گشنیز استفاده کرد. مصرف انواع نوشابه های صنعتی که حاوی اسید فسفریک هستند، موجب می شود کلسیم از استخوان ها برداشته شده، محیط خون قلیایی شود و کلسیم بدن به سمت کلیه ها هدایت شده زمینه ایجاد سنگ های کلیوی تشدید شود وی با بیان این که مصرف متعادل میوه ها در بیماران سنگ ساز مناسب است یادآور شد: مرکبات با افزایش سطح سیترات ادرار تشکیل سنگ را مهار کرده، مصرف میوه ها با جذب کلسیم و اگزالات همراه است و موجب می شود کلسیم به صورت نامحلول در روده در آمده و جذب خون نشود. این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر این که بیماران سنگ ساز بهتر است مصرف ماءالشعیر را جایگزین چای کنند گفت: چای به دلیل دارا بودن تانین به شدت دافع آهن از بدن است ولی ماءالشعیر حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین های گروه b و سیترات و بیکربنات فراوان است که برای بیماران سنگ ساز بسیار مفید است. وی گفت: مصرف انواع نوشابه های صنعتی که حاوی اسید فسفریک هستند، موجب می شود کلسیم از استخوان ها برداشته شده، محیط خون قلیایی شود و کلسیم بدن به سمت کلیه ها هدایت شده زمینه ایجاد سنگ های کلیوی تشدید شود. ایسنا 

 برای رفع سردرد آب بنوشید

نتایج یک پژوهش هلندی نشان می دهد که نوشیدن روزانه 7 لیوان آب برای تسکین سردرد و میگرن کافی است. نتایج این پژوهش که در دانشگاه ماستریچ هلند انجام شده و در مجله ی family practice به چاپ رسیده است نشان می دهد نوشیدن مرتبآب شدت سردرد و میگرن را کاهش می دهد و به نوعی همانند قرص های مسکن سردرد موثر است. دانشمندان از سال 2005 روی بیماری که به خاطر مشکلات مثانه تحت درمان بود بررسی هایی انجام می دادند که متوجه تأثیر نوشیدن آب در تسکین سردرد نیز شدند. در واقع این بیمار که دچار میگرن هم بوده است بعد از نوشیدن آب زیاد برای رفع مشکل مثانه اش متوجه تغییراتی درسردردهایش نیز می شود. محققان متوجه شدند که میگرن این فرد نیز بهبود یافته است. برای همین تصمیم گرفتند که دامنه ی مطالعات خود را گسترش دهند. به این ترتیب 100 داوطلب که از سردرد شدید یا خفیف در رنج بودند در این پژوهش شرکت کردند. محققان برای تسکین دردهای میگرنی داوطلبان توصیه هایی ارائه دادند. به عنوان مثال از آن ها خواسته شد تا استرس خود را کاهش دهند، خوب بخوابند و از مصرف کافئین بپرهیزند. در عین حال نیمی از این شرکت کننده ها به مدت 3 ماه علاوه بر مایعاتی که روزانه مصرف می کردند باید روزانه 1.5 لیتر نیز آب بیشتری می نوشیدند. پاسخ ها نشان می داد افرادی که روزانه یک و نیم لیتر آب بیشتری خورده اند در مقایسه با بقیه بهبودی در وضعیت سردردهایشان مشاهده کرده اند در پایان این بررسی ها داوطلبان به پرسشنامه هایی در خصوص تغییرات جسمیشان پاسخ دادند. پاسخ ها نشان می داد افرادی که روزانه یک و نیم لیتر آب بیشتری خورده اند در مقایسه با بقیه بهبودی در وضعیت سردردهایشان مشاهده کرده اند. محققان با مشاهده ی این تغییرات به بیمارانی که ازسردرد رنج می برند توصیه می کنند که در کوتاه مدت آب بیشتری بنوشند تا سردردهایشان کمتر شود. از این گذشته آن ها توصیه می کنند که این افراد به طور مرتب ورزش کنند و از یوگا و ماساژ غافل نشوند. 

 نوشابه ها ژن چاقی را فعال می کنند

مصرف نوشیدنی های گازدار ژن های چاقی مفرط را فعال می کند و به این ترتیب باعثاضافه وزن می شود. اگر از مشتریان دائم نوشیدنی های گازدار هستید حواستان را جمع کنید. نوشابه ها شما را چاق می کنند. کشف ژن ها به سرعت این باور را تقویت کردند که ژن ها می توانند آینده ی ما را از قبل تعیین کنند. در واقع محققان اکنون به این کشف رسیده اند که ژن های ما متناسب با محیط زیست، فعال یا غیر فعال می شوند. نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد این موضوع در مورد چاقی نیز صدق می کند. محققان مدرسه ی سلامتعمومی دانشگاه هاروارد ایالات متحده ی آمریکا ارتباط بین پتانسیل های ژنتیکی، چاقی و مصرف نوشیدنی های گازدار را مورد بررسی قرار دادند. در این پژوهش بیش از 28000 زن و بیش از 4400 مرد شرکت داشتند. بررسی هاروی 32 جایگاه کروموزومی انجام شد، یعنی جایگاه کروموزوم هایی که قبلا به چاقی و چاقی مفرط مربوط بوده است. در زمینه ی محاسبات ژنتیکی، یک جایگاه کروموزومی، قسمتی خاص از یک ژن یا توالی دی ان ای ((dna در کروموزوم است. محققان به این نتیجه رسیدند هر چه میزان مصرف نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار بیشتر می شود به نظر می رسد ژن های مربوط به چاقی مفرط نیز، فعال تر شده و به اضافه وزن کمک می کند محققان به این نتیجه رسیدند هر چه میزان مصرف نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار بیشتر می شود به نظر می رسد ژن های مربوط به چاقی مفرط نیز، فعال تر شده و به اضافه وزن کمک می کند. مصرف روزانه ی نوشیدنی های گازدار حتی می تواند خطر ابتلا به چاقی مفرط را 5 برابر بیشتر کند. البته محققان نمی توانند به این زودی توضیح بدهند نوشابه ها چگونه رویژنتیک ما تأثیر می گذارند اما برخی از محققان تغییرات ایجاد شده در متابولیسم فروکتوز (نوعی قند) را عامل این وضعیت می دانند. محققان پیش از این نیز فروکتوز را به عاملی برای اشاعه ی چاقی معرفی کرده اند. 

 ویتامین d بدن بهتر است از طریق غذا تامین شود تا نور آفتاب

یک متخصص پوست در کرمانشاه تاکید دارد که ویتامین d مورد نیاز بدن بهتر است از طریق غذا تامین شود نه نور آفتاب.
دکتر علی ابراهیمی اظهار داشت: بهتر است برای جذب ویتامین d مورد نیاز بدن کمتر بر نور آفتاب تاکید شود، زیرا نور آفتاب اثرات تخریبی اثبات شده ای بر روی پوست خواهد داشت.
وی تصریح کرد: آفتاب می تواند باعث ایجاد سرطانهای پوستی، چروک و تشدید رنگدانه های پوستی و ایجاد کک ومک شود و لذا قرار گرفتن در معرض آن به مدت طولانی خطرناک خواهدبود.
وی گفت: در روزهای آفتابی پوست غیر محافظت شده به سرعت تحت تاثیر تشعشعات زیانبار خورشید قرار می گیرد، لذا برای آن دسته از کسانی که می خواهند نقصان ویتامین d مورد نیا بدن را جبران کنند توصیه می شود بهمواد غذایی توجه بیشتری داشته باشند تا نور آفتاب.
دکتر ابراهیمی در خاتمه ویتامین d را نوعی ویتامین محلول در چربی عنوان کرد که در روغنها، گوشتها و موادی مانند شیر و دیگر لبنیات بوفور یافت می شود.

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات وب
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 61561
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید